کد خبر:20646   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 30 خرداد سال 1401 ساعت 13:24:0

محول شدن اختیارات تاثیر سوابق هنرستانی‌ها به شورای سنجش و پذیرش

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در ارتباط با سابقه تحصیلی، هنرستانی‌ها و رشته‌های هنر که سابقه تحصیلی ندارند، اختیاراتی به شورای سنجش و پذیرش محول شد.


منصور کبگانیان درباره چگونگی لحاظ سابقه تحصیلی برای برخی از داوطلبان که رشته آن‌ها علوم تجربی و یا نظری بوده، ولی قصد دارند در کنکور هنر یا زبان خارجی شرکت کنند، گفت: در این مورد اختیاراتی را به شورای سنجش و پذیرش محول کردیم.
وی ادامه داد: به وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردیم در ارتباط با سابقه تحصیلی، هنرستانی‌ها و رشته‌های هنر که سابقه تحصیلی ندارند، آئین نامه آن را تهیه کنند و در مدت مشخصی آئین نامه را ارائه دهند تا تأیید و انجام شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: بنابراین جزئیات این موضوع در ارتباط با سوابق تحصیلی را به شورای سنجش و پذیرش تفویض اختیار کردیم و آئین نامه را به شورای سنجش و پذیرش داده‌ایم که دبیر آن رئیس سازمان سنجش است.

رجبعلی برزویی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص گفت: برخی از افراد مانند کسانی که در رشته هنر هستند و یا قصد دارند در رشته زبان خارجه شرکت کنند و آن‌هایی که رشته کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای هستند، ممکن است سوابق تحصیلی نداشته باشند برای هریک از این افراد شورای سنجش و پذیرش پیش بینی لازم را انجام داده است که چگونه عمل کنند.
وی افزود: عده‌ای ممکن است به هر دلیلی پیش از این سوابق داشتند، ولی به آن اهمیت نداده‌اند، این مورد هم باز پیش‌بینی‌شد که بتوانند ترمیم سابقه تحصیلی خود را انجام دهند.