کد خبر:20519   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 17 خرداد سال 1401 ساعت 13:13:0

فرهنگ مهدویت برای همه انسان‌ها امیدآفرین است

دکتر قالیباف در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدویت با بیان اینکه وقتی حرف از مهدویت است، صحبت از عدالت، اخلاق و همه خوبی‌ها و ترسیم یک آینده روشن برای بشریت است گفت: فرهنگ مهدویت برای همه انسان‌ها امیدآفرین است.


دکتر محمدباقر قالیباف در نشست سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدویت که امروز (سه‌شنبه، 17 خرداد) در سالن شهید مطهری ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی مجلس گفت: درود می‌فرستم به روح شهدای 17 خرداد ماه که مصادف با سالروز حمله تروریست‌های داعش به مجلس شورای اسلامی است و به خانواده‌های شهدای این حادثه عرض تبریک و تهنیت دارم، حادثه ای که بانیان آن دست‌پرورده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در ایام نیمه خرداد قرار داریم و جای دارد درود بفرستیم به همه شهدای انقلاب به ویژه شهدای 15 خرداد و روح پرفتوح امام شهدا و امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و سیر الی‌الله او که برای خدا خالصانه عمل کردن بود که تبلور و عصاره این معنا را در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بینیم که امام روح و جان انقلاب بود کما اینکه این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.
وی تصریح کرد: این انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیات مجدد اسلام در این عصر شد و باعث عزت و افتخار مسلمین در این مقطع از زمان شده است؛ آن هم در اوج فرهنگ نئولیبرالیستی و اومانیستی که در بشریت و دنیا حاکم بود.
قالیباف در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاسیه در خصوص فرهنگ مهدویت یادآور شد: از آیت‌الله صدیقی که بانی و پرچمدار این کار است و همه دست‌اندرکارانی که به صورت گمنام در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.
رئیس قوه مقننه اظهار کرد: وقتی حرف از مهدویت است، صحبت از عدالت، اخلاق و همه خوبی‌ها و ترسیم یک آینده روشن برای بشریت است و مهدویت در حقیقت بحث خواسته‌های الهی و انسانی است.
وی با بیان فرهنگ مهدویت افزود: این فرهنگ امیدآفرین و نشاط‌آفرین برای همه انسان‌ها است و در فطرت همه وجود دارد ضمن اینکه بحث مهدویت پیرامون خلافت الهی در زمین و وجود حضرت حجت و حجت الهی بر زمین و عالم است و این واقعیتی انکارناپذیر و جزء حقایق نظام آفرینش است و تنها موضوعی شرعی، دینی، اجتماعی و اداره اجتماع نیست بلکه بحث از یک انسان کامل است که در بین ما وجود دارد و واسطه فیض الهی بین این عالم و عالم بالاست.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حرکت در مسیر ترویج فرهنگ مهدویت توفیقی است که هر کسی بتواند در این زمینه کوچکترین حرکتی انجام دهد از جانب خداوند برای وی روزی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم که توفیق این خدمت و حرکت را بیابیم و جزء منتظران واقعی امام زمان (عج) محسوب شویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام عزیز و انقلاب اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب آغازگر عصر جدید عالم هستند افزود: بنابراین حرکت در این مسیر باید به گونه‌ای باشد که روح جدید انقلاب به درستی فهم شود و اینکه در چه زمانی و چه محیط استراتژیکی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
قالیباف افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید و برای خود فضای امنی ایجاد کرد که قبل از آن حکومت مستبد پهلوی نوکر رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.