کد خبر:20200   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 8 اردیبهشت سال 1401 ساعت 10:22:0

بانوان برای حل مشکلات حوزه زنان وارد میدان شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دنبال این هستیم که برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، بانوان به صورت خاص وارد میدان شوند و باید گروه هایی تشکیل شود تا از افراد نیازمند حمایت، از طریق بانوان حمایت صورت گیرد.


 انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست صمیمی با خیران اضافه کرد: دنبال این هستیم دستورالعمل‌هایی برای اصلاح مشکلات خیران داشته باشیم چون تمرکز ما روی خانواده ها و زنان است. به این مساله باور داریم که زنان محور خانواده ها هستند و اگر سلامت جسمی و روحی زنان تامین شود سلامت جامعه تضمین می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در بازدیدهای استانی با آسیب های زیادی در حوزه زنان مواجه هستیم، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و زنان زندانی که گرچه تعداد زنان زندانی سه درصد کل زندانیان است اما این تعداد هم زیاد است، چون محور و کانون خانواده هستند و باید از آنها حمایت شود.
خزعلی افزود: اگر به فرزندانی که مادرانشان در زندان هستند توجه نشود ممکن است به بزه های جامعه آلوده شوند، همچنین افراد معتاد، دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند به همین دلیل می خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند و گروه هایی تشکیل شود تا از این افراد حمایت شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: البته که حمایت مالی تنها نباید مد نظر باشد، بلکه حمایت تربیتی، معنوی و پشتیبانی مدنظرباشد، در بحث مشاوره نیز نیاز به همکاری همه شما خیران داریم چون به عنوان نمونه مشاوره حقوقی برای کسانی که نمی توانند وکیل بگیرند و واقعا بی گناه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که رقم بدهی آنها کم است و در زندان هستند باید فکری کرد تا حدی که امکان دارد همه کمک کنند تا حمایت شوند.

معاون رییس جمهور افزود: فرزندان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید حمایت شوند و اشتغال برای آنها یا فرزندانشان  ایجاد کنیم و درخواست داریم سرمایه‌گذاری شود برای کارآفرینی و تا چهار سال همراهی کنیم تا بتوانند روی پای خود باشند.

خزعلی ادامه داد: مساله اشتغال بسیار مهم است باید این موضوع به صورت جدی دیده شود تا برای افراد نیازمندفرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کار خیر را به کمک مالی منحصر نکنیم. در این مدت با بسیاری از آسیب ها، کمبودها و نقصان ها مواجه شدیم که با کمک مالی شاید جبران نشود، نیازهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی حقوقی، اجتماعی و نیازهایی که دلگرمی و پشتوانه داشتن یک زن را و اینکه به خانواده تکیه کند و تنهایی او را جبران کند همه اینها را از شما خیران می خواهیم تا بتوانیم قدمی را در راه رفع بخشی از این کمبودها، نقص ها و نداشتن ها برداریم تا جامعه بهتر و زیباتری داشته باشیم.
صدای مطالبات مردم باید شنیده شود
معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست نیز در این نشست افزود: در آخرین طبقه بندی شاخص بخشایش در سال ۲۰۲۱، کشورهایی مانند نیجریه، رنکینگ آن از کشورهای مدرن اروپایی بیشتر است و بالاترین رتبه در حوزه بخشایش اقتصادی را نیجریه دارد و ایران همه در این زمینه رتبه خوبی دارد.

لیلاسادات زعفرانچی تصریح کرد: دولت مردمی با هدف گذاری که داشته و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده خود را به ملت و بدنه مردم نزدیک کرده و در این راستا بسیاری از صداها شنیده می شود و شنیده شدن مطالبات و دسترسی مردم برای بیان مطالبات خوب است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: به این دلیل کافی نیست چون با مطالباتی روبرو هستیم که حل آنها با کمک مردمی و ظرفیت خیران امکان‌پذیر است و امیدواریم در یک تعامل دو جانبه و شبکه سازی یک فعالیت بلندمدت و راهبردی در این زمینه را داشته باشیم.
در این نشست خیران هم مشکلات حوزه کاری خود و راهکارهای همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را ارائه کردند.