کد خبر:19640   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 17 بهمن سال 1400 ساعت 8:1:0

 اجرایی سازی راهبرد کلان 8 نقشه مهندسی فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگ کار

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرایی سازی کلان راهبرد 8 را در سه حوزه، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، اجرایی سازی راهبرد کلان 13گانه و نیز پیگیری امور تدوین پیوست فرهنگی طرح‌های مهم و کلان را دنبال می‌کند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، راهبرد کلان 8 نقشه مهندسی فرهنگی کشور با موضوع طراحی و استقرار الگوی اسلامی اخلاق و فرهنگ كار و رفتار اقتصادی دولت و مردم در عرصه تولید، توزیع و مصرف از راهبرهای مهم نقشه می‌باشد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 1399/12/23 و در هشتمین جلسه ستاد فرهنگ، راهبرد کلان 8 را با تدوین اقدامات ملی برای هر دستگاه اجرایی به تصویب رساند. بر اساس تبصره  2 ماده 5 این مصوبه تدوین بسته‌های اجرایی از سوی دستگاه‌های اجرایی مسئول الزامی است.
در این راستا دفتر هماهنگی و راهبری اجرای سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شامل: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضائیه، حوزه علمیه، معاونت علمی و فناوری و حقوقی ریاست جمهوری، اولین جلسه مرتبط با اجرایی سازی مصوبه را با دستور جلسه بررسی پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش با موضوع : بسته‌های اجرایی اقدام 17 موضوع طراحي الگوهاي فرهنگي توليد و بهره‌برداري از اسباب‌بازي و لوازم‌التحرير مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي- ايراني را در تاریخ 1400/11/13 در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار نمود.
دکتر ابراهیم معظمی گودرزی مدیرکل دفتر هماهنگی و راهبری اجرای سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم اجرای دقیق نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نیز مصوبات شورای عالی و ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را خواستار شد و آمادگی دبیرخانه را برای همکاری در این زمینه را اعلام نمود.
بسترسازی برای رشد و پیشرفت صنعت اسباب‌بازی، اصلاح فرهنگ، اخلاق و رفتار اقتصادی درحوزه‌های تولید، توزیع و مصرف اسباب‌بازی و نیز اصلاح و ارتقای فرهنگ تولید، توزیع و مصرف اسباب‌بازی در کشور از اهداف بسته اجرایی تهیه شده ازسوی وزارت آموزش و پرورش در اقدام 17 راهبردکلان 8 بود.
همچنین در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها ضمن استماع نظرات دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بسته اجرایی تدوین شده، به ارائه نظرات تکمیلی و پیشنهادت خود در راستای چگونگی و نحوه هر چه بهتر اجرایی سازی این اقدام در راهبرد 8 پرداختند.