کد خبر:19580   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 11 بهمن سال 1400 ساعت 11:23:0

دکتر سیدمحمد مقیمی به ریاست کمیته دستگاهی دانشگاه تهران انتخاب شد

طی حکمی از سوی حجت ­الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، دکتر سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، به سمت ریاست کمیته دستگاهی این دانشگاه انتخاب شد.


به گزارش مرکز خبرشورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه‌ای که با حضور دکتر مسگر معاون حمایت و گفتمان­­‌سازی دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، و دکتر سیدمحمد مقیمی ریاست دانشگاه تهران برگزار شد، بندهای ذیل مصوب گردید:

 در راستای برگزاری کرسی­‌های معارف انقلاب اسلامی از منظر رهنمودهای مقام معظم رهبری مقرر شد دانشگاه تهران (دانشکده الهیات و معارف اسلامی) ظرفیت لازم جهت برگزاری این کرسی‌ها را در قالب یک دبیرخانه اجرایی سازد. تفاهم نامه مزبور بین دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هیأت حمایت از کرسی­‌های نظریه‌­پردازی، نقد و مناظره منعقد شده و مکاتبات از سوی هیأت با تمامی دانشگاه­‌های کشور صورت پذیرد. 
همچنین مقرر شد برگزاری منظم شورای تخصصی علوم عقلی و حضور معاونت محترم پژوهشی در جلسات و پرداخت حق­‌الزحمه اعضای جلسه و زمینه‌­سازی لازم درخصوص برگزاری حضوری و یا مجازی جلسات. هیأت حمایت از پیشنهاد دانشگاه تهران درخصوص پوشش خبری کرسی­‌های ترویجی و تخصصی در شبکه اینترنتی آن دانشگاه تشکر لازم را ابراز می‌­دارد. 
و نیز مقرر شد  ظرفیت خانه ملی گفتگوی آزاد جهت برگزاری جلسات خاص علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه تهران واگذار شود. همچنین سازوکار لازم برای شناسایی نظریه­‌پردازان از طریق دانشکده­‌ها و گروه‌­های آموزشی زمینه‌­سازی شود و داوری اولیه طرح‌­ها در گروه‌­ها و دانشکده‌­ها صورت پذیرد همچنین دانشگاه تهران به صورت مستقل امتیازاتی را برای نظریه­‌پردازان یا برگزارکنندگان کرسی‌­های ترویجی درنظر گرفته و از اساتید موفق در حوزه نظریه­پردازی تقدیر و تجلیل نماید.
هیأت حمایت این آمادگی را دارد جهت آشنایی استادان دانشگاه تهران با آیین­‌نامه‌­ها و فرایندهای نظریه‌­پردازی و ترویجی کارگاه­‌های آموزشی را برگزار نماید.