کد خبر:19278   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 7 دی سال 1400 ساعت 9:13:0

تبیین مبانی و صدور انقلاب به دنیا نیازمند تولید و نظریه پردازی است

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه تأکید کرد: انقلاب اسلامی پدیده تمدن ساز است و باید بر این اساس پیشرفت، تولید محتوا و نظریه پردازی کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه برنامه سفر خود به شهر مقدس قم، با حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه دیدار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به راه اندازی تشکل مذهبی در المصطفی، گفت: مهمترین فعالیت این تشکل در ارتباط با مسائل مذهبی، قرآنی و... است که زیر نظر معاونت فرهنگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه فعالیت می‌کند.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه این نهاد از تجمیع دو سازمان مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان امور مدارس خارج کشور شکل گرفت و از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: المصطفی عضو شناخته شده اتحادیه‌های دانشگاه‌های جهان، اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و اقیانوسیه و ... است و در این اتحادیه عضویت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اذعان اینکه در حال حاضر در جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ۱۵۰ رشته و گرایش برای تربیت دانش پژوه، راه اندازی شده است، گفت: یکی از نقاط قوت المصطفی، اعطاء مدارک آن است که مورد تأیید وزارت علوم نظام جمهوری اسلامی است. در اینجا در کنار این نظام رشته‌ها، نظام سطوح علمیه ای هم وجود دارد و مدارک آن نیز رسمی حوزه است و در این بخش هم دانش پژوهانی از کشورهای مختلف حضور و مشغول تحصیل می‌باشند.
وی افزود: عمده فعالیت‌های المصطفی در قم، بعد در نمایندگی المصطفی در مشهد، تبریز، گرجستان، ترکیه و به ویژه در تهران برای زیدی‌ها و... گرگان برای اهل سنت است. الان مذاهب اسلامی براساس اعتقادات خود البته همراه با وحدت و توجه به مسائل تقریبی در این نمایندگی حضور و مشغول تحصیل هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در خارج کشور به صورت نمایندگی فعالیت دارد و مجوزها بر اساس فعالیت‌های حقوقی آن کشور اخذ شده است که در بعضی به صورت کالج، بعضی به صورت مراکز آموزشی است.
وی در ادامه، گفت: یکی از بخش‌های مهم المصطفی، دانشگاه مجازی آن است و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش پژوه می‌پذیرد.
آموزش زبان فارسی مقدمه‌ای برای ورود به المصطفی است
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه همچنین، افزود: یکی از فعالیت‌های مهمی که در جامعة المصطفی وجود دارد، آموزش زبان فارسی است. در این مسئله، المصطفی صاحب سبک و دارای تجربه بسیار خوبی است و توانسته در گسترش زبان فارسی نقشی مهمی در دنیا ایفا کند.
وی مطرح کرد: تعداد افراد آموزش دیده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه بسیار زیاد است و این افراد به عنوان سرمایه فرهنگی المصطفی در دنیا به شمار ‌می‌روند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: این در حالی است که آموزش زبان فارسی مقدمه‌ای برای ورود به المصطفی است و همین امر توانسته برای کشور و المصطفی بسیار پُربرکت باشد.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه خاطرنشان کرد: اما در مورد تفاهم‌های بین دو مرکز، ما تأکید بر اجرایی شدن تفاهم نامه داریم و معتقدیم این دو مجموعه می‌توانند کامل کننده همدیگر باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای داعیه و گفتمان جهانی است و کمتر کشوری است که دارای گفتمان جهانی باشد، چرا که خود را در داعیه ایجاد نظم جهانی نمی‌بینند. اما ذات انقلاب با داعیه و گفتمان جهانی گره خورده است و این مسئله هم نیازمند همت بلند و افراد با اراده است.
انقلاب اسلامی پدیده تمدن ساز است
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنانی، مطرح کرد: از نظر فعالیت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با جامعة المصطفی بسیار نزدیک است و همین مسئله، ترغیب به همکاری بیشتر با المصطفی می‌کند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد همکاری می‌تواند در ارتباط با ارائه راهبری فرهنگی باشد، افزود: یکی از کارهای که ما به دنبال اجرای شدن آن هستیم، سند تحول است. ما دنبال این هستیم از ظرفیت‌های بومی کشور در راستای اهداف فرهنگی و ارتباط خود با سایر کشورهای دنیا بیشتر بهره ببریم و بتوانیم همه ظرفیت‌ها را به خدمت بگیریم.
وی در ادامه سخنانش، مطرح کرد: این سازمان می‌تواند به بین‌المللی شدن و غنای فعالیت حوزه علمیه قم کمک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور افزود: همه تلاش ما این است مبانی دینی اسلام ناب را به دنیا معرفی کنیم و این زمانی میسر می‌شود که از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پدیده تمدن ساز است و باید براساس پیشرفت، تولید محتوا و نظریه پردازی کنیم.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید نگاه علمی‌تری به مراکز علمی دنیا داشته باشیم و جامعةالمصطفی در این رابطه می‌تواند به ما کمک کند.
انتهای پیام/ص