کد خبر:18937   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 2 آذر سال 1400 ساعت 9:51:0

کسب مهارت در کنار علم‌آموزی برای دانش‌آموزان ضروری است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ظرفیت بالای علمی کشور بر علم‌آموزی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: کسب مهارت برای دانش‌آموزان بسیار مهم بوده و آنها باید در کنار دریافت دیپلم، مهارت نیز داشته باشند.


علیرضا منادی سفیدان در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در محل مجلس سنا برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که جرقه آن در سال 56 زده شد و در سال 57 به ثمر نشست.
نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی تشکل‌های حزبی فعالیت چندانی ندارند، عنوان کرد: در این میان بسیج یک تشکل الهی است و نوعی حزب است که از همه اقشار و گروه‌های جامعه در آن حضور دارند و در مواقعی که حتی جریان‌های انقلابی به خودی‌ها نیز امکان حضور نمی‌دهند، بسیج بستری برای رشد است.
وی در ادامه با اشاره به انتظار فرمانده تشکیلات بسیج یعنی فرماندهی کل قوا که همان رهبر معظم انقلاب هستند، اظهار کرد: ایشان حکم افراد حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر کرده و منصوب می‌کنند و انتظارات خود را در قالب بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرده‌اند که نگاهی نو و آسیب‌شناسانه به فرهنگ دارد.
منادی در ادامه با اشاره به چالش‌های متعدد فرهنگی ابراز داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای تهاجم فرهنگی نسبت به ایده‌ها، عقیده‌ها، فرهنگ و مذهب دارد که نقش شما دانش‌آموزان مقابله به مثل با آن بوده و مسئولیت دارید.
این نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو  در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر اینکه دانش‌آموز نخبه و منتخب باید امام جامعه خود باشد، یادآور شد: اروپایی‌ها نیز به این مسئله اذعان دارند که ایرانی‌ها در طی 30 سال  رشد علمی قابل توجهی داشته‌اند لذا ما ظرفیت لازم را داریم و دانش آموزان باید در وهله اول در جستجوی علم باشند و به سمت علم آموزی بروند.
وی در ادامه کسب مهارت را نیز بسیار مهم دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش وظیفه مهمی در این زمینه در برنامه 5 ساله ششم دارد و دانش آموزان باید در کنار دریافت دیپلم علمی، مهارت نیز داشته باشند، چنان که در حال حاضر 23 میلیون واحد خانواده داریم که شما در آینده به جمع آنها می افزایید پس باید ماهر باشید.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان وظیفه دیگر در حوزه دانش‌آموزی را فرهنگ‌سازی دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیوست فرهنگی را به این موضوع اضافه کرده‌اند که می‌گوید باید برنامه‌ریزی موثر در جهت رشد و کرامت زنان و رشد عفاف میان جوانان صورت گیرد که این مهم بوده و همواره مورد تهاجم دشمنان است و باید مد نظر قرار گیرد./