کد خبر:18936   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 2 آذر سال 1400 ساعت 8:35:0

بسیج، قلعه مستحکمی به گستره تمامی آزادی‌خواهان است

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار پیامی، فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیام دکتر عاملی به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج به شرح زیر است :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی و از پدیده‌های شگفت‌آور و نوآورانه است، که امام عظیم الشأن ما با دید الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت. بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس این نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر حکیم انقلاب اسلام (مدظله‌العالی) اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث این چهل‌واره انقلاب اسلامی و نقش فعال بسیج در آنها، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.
بسیج، قلعه مستحکمی به گستره تمامی آزادی‌خواهان است که وظیفه‌ حفظ امنیت، رونق معیشت، تحکیم فرهنگ و فضیلت، آبادانی و رشد و شکوه و عظمت مادی و معنوی را برعهده دارد. در این مکتب، انسان‌ها با خالی کردن دل خود از هواها و اغراض شخصی، به خدا و منافع خلق خدا می‌اندیشند و اقتدار و امنیت جامعه را نه در سایه در یوزگی قدرت‌های بیگانه، بلکه از رهگذر اتکا به توانایی‌های خویش جست و جو می‌کنند.
بسیج مکتبی است که، احساس آمیخته‌ی با عقلانیت؛ حرکت و عمل آمیخته‌ی با مبنای فکری؛ عمل‌گرایی همراه با آرمان‌گرایی؛ دیدن افق‌های دور دست؛ تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و اعتقادی و فضایل اخلاقی، حراست از اصل انقلاب‌، هويت انقلاب و دستاوردهاي انقلاب‌ را در شجره خود به همراه دارد.
امروز کشور‌های منطقه با الگوگیری از تفکر بسیجی و برای استقلال و عزت خود در مقابل استکبار قد علم می‌کنند؛ لذا هفته‌ بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها، روحیه و معرفت بسیجی بین آحاد ملت، بویژه نسل جوان است. بسيج بيش از آنكه مبتنی بر سازمان رزمي باشد داراي فرهنگ و تفكر است و شالوده اصلي سازمان بسيج را همين فرهنگ و تفكر تشكيل مي‌دهد.
اینجانب با گرامیداشت هفته‌ بسیج، یاد و نام شهدای والامقام و گمنام بسیجی را ارج نهاده و ضمن عطف توجه تمامی مدیران کشور به ظرفیت عظیم فرهنگی و دانشی این نهاد در گام دوم انقلاب اسلامی، از خدوند متعال توفیق و سلامتی برای همه بسیجیان و به‌طور خاص رهبر حکیم و بسیجی انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسئلت دارم.
 
سعیدرضا عاملی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی