کد خبر:18930   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 26 دی سال 1400 ساعت 14:17:0

فراخوان پردازش ابعاد مسئله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی"

نظر به ضرورت هم‌اندیشی و اهمیت جلب مشارکت حداکثری صاحب‌نظران، خبرگان و پژوهشگران در پردازش ابعاد مسأله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی"، دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان مشارکت داد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از اهداف مهم در سیاست‌گذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و تصمیم‌گیری‌ در نظام‌های آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی و دسترسی عادلانه همه یادگیرندگان جامعه به فرصت‌های آموزشی انجام می‌شوند، اما هنوز خلع‌هایی متعددی وجود دارد. خصوصاً جهت قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور سراسری این موضوع به‌شدت قابل رصد می‌باشد. علاوه بر این، همواره ارزیابی و بازطراحی سیاست‌­ها به فراخور زمان و اقتضائات نظام اقتصادی و اجتماعی محل تأمل بوده است و بهترین منظر برای این مهم، دستیابی به نگاه چندبعدی به مسئله است. ازاین‌رو بسیط نمودن دامنه­‌ی بحث به فراترکیب مطالعات موردی، شواهد و تحلیل‌­های آماری مؤثر در فهم مسئله، آسیب‌­شناسی و بازخوانی شبکه عوامل مرتبط با موضوع عدالت آموزشی که دارای ابعاد سیاستی در طراحی مداخلات هدفمند هستند، به‌مثابه سرمایه‌­ی دانشی برای دستیابی به دلالت‌­های سیاستی تلقی می‌­گردد.
 لذا نظر به اهمیت سیاست پژوهی و هم‌­اندیشی برای دریافت نظرات تخصصی، بهره­‌مندی از دانش ضمنی و یافته­‌های علمی صاحب‌نظران ارجمند، از کلیه خبرگان و پژوهشگران دعوت می‌­شود، به‌صورت اشتراکی یا مستقل همسو با ظرفیت‌های نظام آموزش­ عمومی و عالی و همچنین سیاست‌­های آمایش آموزش کشور، در پردازش ابعاد مسئله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی" با دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت نمایند. بنابراین خواهشمند است مطالعات علمی و تخصصی و همچنین ایده‌های کاربردی خود را تا تاریخ 1400/11/20 از طریق پست الکترونیک sci_policy@sccr.ir، ارسال نمایید. شایان‌ذکر است سلسله نشست‌­های تعاملی و پرداختن به مباحث تکمیلی، با حضور افراد و گروه‌های ارائه‌دهنده‌ی مستندات برتر، منعقد خواهد شد.