کد خبر:18499   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 18 مهر سال 1400 ساعت 10:11:0

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی باید عامل جریان سازی سالم فرهنگی و دینی تاثیرگذار، در استان شود

دکتر ابراهیم معظمی گودرزی مدیر کل دفتر هماهنگی و راهبری اجرای سیاست‌های فرهنگی ستاد فرهنگ در روز شنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۰ جهت بررسی وضعیت پیشرفت تدوین برش استانی، به شهر خرم آباد مرکز استان لرستان سفر کرد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر معظمی گودرزی در دیدار با آیت الله احمدرضا شاهرخی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، گزارشی از علل و رویکرد استانی برنامه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف اعتلای جایگاه شورای  فرهنگ عمومی استان با برنامه ارتقای ساختاری و محتوایی شورای فرهنگ عمومی استان ارائه داد.
وی با بیان اینکه اصلاح آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان و تدوین و اجرای برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور در راستای تحقق این برنامه می‌باشد، گفت: تقویت شورای فرهنگ عمومی استان در راستای اجرایی سازی فصل هفتم نقشه مهندسی موضوع تشکیل ستاد هماهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی است که شورای فرهنگ عمومی وظایف آن را انجام می‌دهد.
در ادامه آیت الله شاهرخی به بیان ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و پیشرفت اقتصادی بدون فرهنگ را امری ناقص و بی‌نتیجه برای کشور دانست و تاکید کرد: اگر در سطح عمل موفق به تعلیم و تربیت نشویم و این امر درسطح نرم بین مردم اجرا نشود موجب فاصله بین مردم و حکومت می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم جریان سازی فرهنگی دینی تاثیرگذار تاکید کرد، ضروری است فاصله اسناد بالادستی و مباحث اجرایی را پیوند بزنیم و اسناد بالادستی به گفتمان تبدیل شود که هم اکنون این خلا را در کشور داریم.
آیت الله شاهرخی نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیوند اسناد بالادستی و اجرای آنها را عامل موفقیت جریان سازی سالم فرهنگی دینی تاثیرگذار در کشور دانست و تاکید کرد که باید بستر اجرایی سازی برش استانی نقشه را ایجاد کنیم تا به آسیب‌های سایر اسناد مانند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... دچار نشود.
وی استفاده از ظرفیت اجرایی رئیس جمهور و استانداران و دستگاه‌های اجرایی با حمایت ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی را عامل اساسی اجرای برش استانی نقشه ذکر نمود.
قابل ذکراست شش هیئت اندیشه ورز در حوزه های تعلیم وتربیت، رسانه و فرهنگ، اقتصاد، اشتغال، بهداشت و درمان و سیاسی وانتخابات درکنار مجمع شورای جوانان در دفتر امام جمعه استان در برنامه ریزی های استام همکاری تخصصی دارند.

همچنین دکتر معظمی گودرزی در این سفر با دکتر فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی، استان لرستان دیدار کرد.
 دکتر فتایی در این جلسه، ضمن تشکر از توجه و اهتمام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رویکرد استانی فرهنگ، از ظرفیت‌های استان لرستان در تدوین برش استانی نقشه به عنوان یکی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی این استان نام برد.
وی اتمام فرایند تدوین برش استانی و ارسال آن در اواخر شهریورماه جاری به تهران برای تایید را نشانه جدییت رئیس و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوع دانست و گفت: آمادگی استان برای رونمایی همزمان با سایر استان‌ها در پایان مهرماه و یا آبان ماه در روز شورای فرهنگ عمومی استان ابراز داشت.
همچنین در ادامه نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمن قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، لزوم پیگیری در اجرای دقیق و مستمر برش استانی را برای تحقق مدیریت مطلوب فرهنگی خواستار شد.