کد خبر:18323   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 28 شهریور سال 1400 ساعت 15:24:0

برگزاری جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی دانشگاه کردستان

دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی دانشگاه کردستان برگزار شد.



روز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی دانشگاه کردستان با حضور دکتر مسگر معاون هیأت حمایت از کرسی‌های ‌نظریه‌پردازی، وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست دانشگاه کردستان، معاون پژوهشی دانشگاه و تعدادی از روسا و اساتید دانشکده‌ها در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
در این جلسه دکتر علی اکبر مسگر معاون هیأت حمایت از کرسی‌های ‌نظریه‌پردازی در رابطه با کرسی های نظریه پردازی بیان داشت: برگزاری این کرسی‌ها، تابع نظام‌نامه و مجموعه مقرراتی است که جزئیات آن در اختیار مرکز نظریه‌پردازی دانشگاه کردستان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این کرسی‌ها در سطوح ترویجی و نظریه‌پردازی قابل انجام است و خوشبختانه در آخرین بازنگری، از امتیازات پژوهشی قابل توجهی نیز برخوردار است (موضوع بند ۱۴ ماده ۳ آئین‌نامه ارتقاء) که جزئیات و فرایندهای اجرایی این کرسی‌ها به زودی اعلام خواهد شد.
مسگر ادامه داد: همچنین با کمال مسرت اعلام ‌می‌شود که «کارگروه تخصصی مطالعات اقوام، ادیان و مذاهب» که زیر نظر «مرکز نظریه‌پردازی» فعالیت خواهد کرد، به دانشگاه کردستان واگذار گردید. بر این اساس، در صورتی که طرح‌نامه (پروپوزال) کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه‌ی اقوام، ادیان و مذاهب از سوی هر کدام از دانشگاه‌های کشور درخواست و ارائه گردد، برای تصویب و صدور مجوز، لازم است به این کارگروه ارجاع شود.
در ادامه این نشست دکتر علی سلحشور که به عنوان رئیس «مرکز نظریه پردازی دانشگاه کردستان» منصوب شد، بیان کرد: متاسفانه جایگاه نظریه پردازی در دانشگاه‌ها کم رنگ است و باید به سمت نهادینه‌سازی و گسترش آن حرکت کنیم.
وی به لزوم توجه به برنامه‌ریزی در این حوزه اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی آزاد اندیشی، تضارب اندیشه‌ها، نقد و نظر و نظریه‌پردازی، وجه جدایی ناپذیر دانشگاه‌ و قوه عاقله کشور است و بایستی کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی که از پیوستار خاص و منطبق بر نظام‌نامهٔ کرسی‌ها برخوردار است، به یک رویه روش‌مند و منظم تبدیل گردد.

در پایان نیز مقرر گردید برای آشنایی بیشتر همکاران با برخی جزئیات و فرایندها -به‌زودی - بیست و دومین نشست فرهنگ دانشگاهی با همین عنوان و با حضور جناب آقای دکتر مسگر برگزار شود.