کد خبر:17696   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 19 تیر سال 1400 ساعت 11:31:0

پاسخگوی هدایت و تربیت صحیح دانش‌آموزان باشیم

وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از همکاران معاونت آموزش متوسطه گفت سال‌های طلایی زندگی دانش‌آموزان، امانتی دردستان ماست؛ باید پاسخگوی هدایت و تربیت صحیح آنان باشیم.


محسن حاجی میرزایی، در نشست با جمعی از همکاران معاونت آموزش متوسطه، به بررسی مسائل مربوط به ارتقا و توسعه عملکرد دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: موضوع اصلی نشست امروز، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است و لازم است مسائل را به گونه ای بررسی کنیم که قادر باشیم در پایان نشست، به نتایج قابل قبولی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و دسترسی به روش های صحیح ارتقای تربیت دانش آموزان مهارت محور، برسیم.
حاجی میرزایی افزود: برای رفع مشکلات باید بتوانیم در درجه اول با هم و در کنار هم، همفکری کنیم تا به دستاوردهای مطلوب دست پیدا کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات موجود در حوزه های مختلف، می تواند برای ما نقش تربیتی داشته باشد، گفت: اگر در کاری مسئولیت پذیرفته ایم، باید تلاش کنیم تا در دوران مسئولیت، مهارت و دانش خود را در حل مسائل مربوط به آن حوزه ارتقا دهیم و اگر این گونه نباشد، متضرر شده ایم. باید تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را از میان برداریم و مسائل آن حوزه را با دانش و تدبیر حل کنیم. وجود مسئله همیشه به معنای نقص نیست، بلکه برای تربیت و ارتقای دانش و بهبود عملکرد ماست.
حاجی میرزایی افزود: در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت نیروی انسانی و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، لازم است سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با همراهی و همفکری دانشگاه شهیدرجایی، برنامه ریزی های دقیقی در جهت ارتقای عملکرد معاونت آموزش متوسطه و دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش ارائه دهند.
وی گفت: به عنوان مسئولان نظام تعلیم و تربیت، باید به گونه ای در کنار هم همفکری کنیم که با نوع عملکردمان به دانش آموزان یاد دهیم که چگونه می توانند با همفکری با یکدیگر، به نتایج مطلوب دست یابند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که متأسفانه با این واقعیت روبرو هستیم که در حال حاضر هنرستان های ما با مشکلاتی همچون؛ کاهش منابع مالی، کمبود تجهیزات، برنامه درسی و مشارکت درسی روبرو هستند؛ تصریح کرد: همه این مشکلات با «اندیشیدن»، حل می شود و ما باید در مورد مشارکت حوزه های مختلف و شیوه های درآمدزایی هنرستان ها، برای حل مشکلات این حوزه بیندیشیم.
وی افزود: سال های طلایی زندگی دانش آموزان در دستان ماست و اگر نتوانیم به درستی دانش آموزان را تربیت و هدایت کنیم، باید پاسخگو باشیم. باید فرصتی که خدا در اختیار ما گذاشته را مغتنم شمرده و گره گشایی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظارداریم برای تأمین تجهیزات مورد نیازهنرستان ها، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با همکاری و همفکری معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش، برای سال آینده اعتبار مشخصی را پیش بینی و به مدارس کاردانش و هنرستان های فنی و حرفه ای تخصیص دهند؛ دانشگاه شهید رجایی نیز برای تأمین نیروی انسانی متخصص ومورد نیاز هنرستان ها، ضمن بررسی و آسیب شناسی، راهکارهای مناسبی ارائه دهند.