کد خبر:17692   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 19 تیر سال 1400 ساعت 8:51:0

دیدار آیت الله رئیسی با مراجع تقلید و علما

رییس جمهور منتخب امروز جمعه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب که امروز به قم سفر کرده، با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.
وی پس از زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) ابتدا در ساعت هشت صبح در محل دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در خیابان صفائیه قم به دیدار این مرجع تقلید رفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به سخنان  گهربار امیر بیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به‌ خصوص نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر و ترسیم حکومت ها در دنیای امروز، گفتند: متاسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته اند و  جبهه مردم عادی، تقسیم شده است.
ایشان افزودند: مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت خواهی را بدست بگیرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با تبریک به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشتند: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.
ایشان با ابراز امیدواری که با دولت جدید تحولی  به وجود آمده و این وسعت پیدا  خواهد کرد، به پیام های مردم و سران کشور ها، به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرده و گفتند:آمریکا و کشورهای غربی به دفاع از رژیم صهیونیستی که غاصب و دزد هست، تأکید دارند، وضعیت اسفبار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت استکبار است، امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.
این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می فرمایند، با مردم  باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید گفتند: شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کردند و بیان داشتند: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.
ایشان گفتند: مردم ما متدین علاقه‌مند به نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.

آیت الله رئیسی سپس رهسپار دفتر حضرت آیت الله سبحانی شد و با وی دیدار و گفت وگو کرد و پای سخنان و توصیه های این مرجع تقلید نشست.
حضرت آیت الله سبحانی نظرخواهی از اقشار مختلف مردم به منظور حل مشکلات را به رییس جمهور منتخب توصیه و با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای حل مشکلات بویژه معضلات معشیتی مردم، بر لزوم رفع موانع تولید و فعال کردن ظرفیت ها در این خصوص تاکید کرد.
 
رییس جمهور منتخب از ساعت ده صبح در محل مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم  که در مدرسه عالی امام کاظم(علیه السلام) برگزار شد،  ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشتشان تاکید کردند: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.
این مرجع تقلید افزودند: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.
ایشان بیان داشتند: این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.

آیت الله رئیسی ساعت یازده نیز به دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی رفت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب، که در دفتر  معظم له در قم برگزار شد، با تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری اظهار داشتند: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود
ایشان افزودند: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.
 استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کردند: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.
 معظم له عنوان کردند: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.
 حضرت آیت الله  علوی گرگانی خاطرنشان کردند: حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب تان در قوه قضاییه قابل تقدیر است.

رییس جمهور منتخب که با رای بیش از شصت درصدی مردم به عنوان رییس دولت سیزدهم و هشتمین رییس جمهور ایران اسلامی برگزیده شده است، همچنین ظهر امروز با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت وگو کرد.
 
رییس جمهور منتخب همچنین به منظور ملاقات با حضرت آیت الله شبیری زنجانی که معمولا در ایام تابستان در روستای دستگرد قم اقامت دارد، عازم این روستا شد و با وی دیدار و گفت وگو کرد.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار با تبریک  به آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گفتند: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.
این مرجع تقلید اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.
ایشان با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کردند که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین به محض ورود به شهر مقدس قم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد.

وی سحرگاه جمعه نیز در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرد و در بین اقشار مختلف مردم به اقامه نماز و راز و نیاز با معبود پرداخت.
دیدار با دیگر علما و شرکت در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که عصر امروز برگزار می شود، از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور منتخب به قم است.