کد خبر:17589   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 8 تیر سال 1400 ساعت 11:30:0

باید وضعیت معلمان مدارس غیر انتفاعی را شفاف کنیم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروز از بخشی از معلمان آموزش غیرانتفاعی بیگاری گرفته می‌شود و ما باید مقابل این استثمار بایستیم و وضعیت این معلمان را شفاف کنیم.


 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی سخنانی در خصوص طرح پیشنهادی کمیسیون متبوعش گفت: در باب آموزش و پرورش و مدارس غیرانتفاعی قانونی داریم اما قوانین موجود از 7 سال به بالا است اما از صفر تا 6 سال هیچ قانونی وجود ندارد و آموزش و پرورش با یک خلاء قانونی مواجه است.
وی افزود: با همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت مهدکودک‌ها بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفت و ما بر اساس قانون بودجه 70 میلیارد تومان نیز برای تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت پیش‌بینی کرده و لازم است قانونی برای آن داشته باشیم تا متفاوت از وضع موجود و قانون سابق بهزیستی باشیم.
وی افزود: متأسفانه امروز از بخشی از معلمان آموزش غیرانتفاعی بیگاری گرفته می‌شود و ما باید مقابل این استثمار بایستیم و وضعیت این معلمان را شفاف کنیم و وضعیت دریافتی معلمان مدارس غیرانتفاعی و همین طور این مدارس شفاف شود و نظارت بر عملکرد آنها در اولویت باشد و مشخص شود هزینه و پرداخت‌‌های آنها چقدر است. ما حامی مدارس غیرانتفاعی هستیم اما بعد نظارتی مجلس نیز باید وجود داشته باشد و تقویت شود.
نماینده تبریز تأکید کرد: تعارض منافع یکی دیگر از مسائل دیده شده در این طرح است و در زمان مسئولیت پیش‌بینی شده است که افراد حق تأسیس مدارس غیرانتفاعی را نداشته باشند و نکات مثبت دیگری که در این طرح دیده شده می‌تواند بسیاری از مسائل را مرتفع کند ضمن اینکه کمیسیون این آمادگی را دارد که برخی نگرانی‌های دوستان نماینده را به صورت دو شوری بررسی کرده و اصلاح نماید لذا امیدوارم با موافقت نمایندگان این طرح قرار گرفته و به صورت دوشوری در کمیسیون نکات مطروحه دوستان لحاظ شده و نکات مورد نظر به آن اضافه گردد.