کد خبر:17387   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 خرداد سال 1400 ساعت 20:26:0

علیرضا حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک انتخاب شد

در دومین جلسه هیات امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک انتخاب شد.


محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه هیات امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه ایده توجه به تعلیم و تربیت کودکی مورد توجه اغلب کشورها بوده است، اظهار کرد: این موضوع شاید در ایران کمتر مورد توجه عمیق قرار گرفته است که با فرمایشات رهبری و پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع در دستورکار قرار گرفت و ساماندهی مهدهای کودک و توسعه این ماموریت برای افرادی که در این سنین هستند، به عنوان ماموریت این سازمان تعریف شد.
وی افزود: اساسنامه این سازمان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و اقداماتی برای راه اندازی آن انجام شده است لذا اکنون باید درباره انتخاب رئیس تصمیم می‌گرفتیم.
حاجی میرزایی بیان کرد: براساس ۳معیار مشخص دنبال افرادی بودم که برای این سازمان پیشنهاد کنم یک معیار این است که فرد باید در حوزه تعلیم و تربیت کودک کار کرده باشد و حوزه و ضرورت‌های آن را بشناسد، معیار دیگر این است که این سازمان جدیدالتاسیس است و نیازمند مدیر کاردان و باتجربه است لذا فرد انتخاب شده باید توانایی اداره و تاسیس این سازمان را داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش در مورد شاخص سوم گفت: رئیس این سازمان باید آموزش و پرورش را بشناسد برای مجموعه این خصوصیات افراد زیادی داشتیم که درنهایت به آقای حاجیان زاده رسیدیم.
وی اعلام کرد: حاجیان زاده سابقه کار برای کودکان و مجلات رشد را دارد و در این زمینه فعالیت کرده است. او مدتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است و جز مدیران شناخته شده و خوش نام آموزش و پرورش است لذا پیشنهاد من علیرضا حاجیان زاده است.
علیرضا حاجیان‌زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: سال‌هاست با عناصر مربوط به کودک آشنایی نزدیکی دارم و اطلاعاتی را در این حوزه کسب کرده ام.
وی ادامه داد: کودکان باید در خانواده تربیت شوند و توانمندسازی خانواده‌ها یکی از عناصر جدی این سازمان خواهد بود. مربیان نیز اثرات خوبی بر روی کودک دارند و انتخاب و توانمندسازی آنان مهم است.
حاجیان زاده گفت: به دلیل آشنایی بنده با وزارت آموزش و پرورش تعامل با بخش‌های مختلف وزارتخانه برایم آسان است و باید این تعامل ادامه دار باشد.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت‌های موجود کشور را جز اصلی برنامه‌ها و سیاست‌های خود می‌دانم، تمرکز بر سیاست گذاری، راهبری و هدایت اصل دوم برنامه‌های من است، این سازمان باید دانش محور باشد و نیروهای خلاق و متخصص را جذب کند.
حاجیان زاده نوع مدیریت در این سازمان را پروژه محور و مساله محور دانست و اعلام کرد برای راه اندازی این سازمان باید اولویت‌ها و تولید محتواهای مشخصی را تدوین کرد. همچنین تنظیم استانداردهای لازم را برای مهدکودک‌ها حائز اهمیت می‌دانم.
گفتنی است در این جلسه ضمن اینکه افراد حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود برای انتخاب رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پرداختند، برای انتخاب حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از سوی اعضای هیات امنای سازمان رای گیری صورت گرفت و درنهایت با اکثریت آرا علیرضا حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب شد.