کد خبر:17300   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 9 خرداد سال 1400 ساعت 8:10:0

تدوین سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخابات پیش رو و هدف قرار دادن امید و انگیزه مردم توسط دشمنان گفت: باید با امیدآفرینی در جامعه، مانع توطئه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی باشیم.


حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه 78 درصد واجدین شرایط رای در  سوریه در انتخابات این کشور مشارکت داشته اند، اظهار داشت: این میزان مشارکت نتیجه 10 سال مقاومت در میدان مبارزه راهبردی است و  این دومین پیروزی جبهه متحد مقاومت در سال 1400 است، نخستین پیروزی در جنگ 12 روزه که فصل نوینی در دفاع از مردم فلسطین باز کرد  و دومین هم پیروزی بشار اسد که 10 سال پای مردم و کشورش و جبهه مقاومت ایستاد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: مشارکت پرشور در انتخابات جمهوری اسلامی ایران انتخابات عراق در پاییز پیروزی دیگر در کشورهای جبهه مقاومت خواهد بود.
آل هاشم در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو و هدف قرار دادن امید و انگیزه مردم توسط دشمنان گفت: باید با امیدآفرینی در جامعه، مانع توطئه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی باشیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا روح ناامیدی را در کالبد جامعه تزریق کند افزود: امید یکی از مفاهیم بسیار نزدیک به خوش بینی و یکی از ویژگی های زندگی است که افراد برای جستجوی فردای بهتر باید به دنبال امید و امیدواری باشند ، امید یعنی انتظار موفقیت و آینده بهتر و دلیلی برای زیستن، وقتی امید در دل ها نشست اشتیاق زندگی با نشاط در بین مردم افزایش می یابد. و در مقابل یاس و ناامیدی بزرگترین دشمن یک ملت است که باید تلاش کنیم یاس و نا امیدی را از دل مردم پاک کنیم.
آل هاشم با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات گفت:مشارکت در انتخابات خنثی کننده همه نقشه‌های دشمن علیه ملت ما است، آنها می‌خواهند با سیاه نمایی و ناامید سازی و تاریک نشان دادن آینده مردم را نسبت به کشور خودشان مایوس کنند اما آگاهی و انتخاب آگاهانه مردم باز هم دشمنان ملت ناکام خواهند ماند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دستور جلسه هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اهمیت تدوین سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را یادآور شد و گفت: تعیین مسائل فرهنگی اولویت دار استان به قدری حائظ اهمیت است که از سوی دفتر یکی از اساتید حوزه ماموریت احصا مسائل فرهنگی و ارائه راهکارهای عملی را به عهده گرفته است تا در بین ۱۱ استان انتخاب شده در کشور آذربایجان شرقی هم برنامه عملیاتی در برش استانی سند فرهنگی کشور ارائه دهد.