کد خبر:17001   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 5 اردیبهشت سال 1400 ساعت 13:31:0

تولید ۵۰ میلیون دُز واکسن کُوو ایران برکت تا پایان تابستان

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تا پایان تابستان ۱۴۰۰ حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن تقدیم ملت خواهیم کرد.


دکتر محمد مخبر در مراسم آغاز مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت افزود : خدا را شاکریم هر وعده‌ای به مردم دادیم زود‌تر از موعد عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: فکر می‌کردیم از خرداد ماه ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسیم، اما در اردیبهشت این اتفاق افتاده است و مرتب خطوط مختلفی که طراحی و نصب شده به مدار می‌آید.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در اردیبهشت حدود یک میلیون دُز واکسن را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد تا بعد از بررسی‌های سازمان غذاودارو، به مردم تزریق شود.
دکتر مخبر افزود: در خرداد ماه ۳ تا ۳.۵ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا ”کُوو ایران برکت“ را حتما به وزارت بهداشتتحویل خواهیم داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در تیر این عدد به ۱۲ میلیون دُز در ماه و در مرداد به تولید ماهانه ۲۰ میلیون دُز می‌رسد.
آقای مخبر ادامه داد: در مرداد به حداقل ظرفیت نهایی می‌رسیم و قادر هستیم ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون دُز واکسن را تحویل وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دهیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تا پایان مرداد این امار به ۳۰ میلیون دُز خواهد رسید و با تولیدی که رد شهریور خواهیم داشت تا پایان تابستان قریب به ۵۰ دُز واکسن را تقدیم ملت خواهیم کرد.