کد خبر:16912   تاریخ انتشار: جـمـعــه ، 27 فروردین سال 1400 ساعت 8:12:0

«مدرسه‌سازی»، رونق بخش عرصه های حیات فردی و اجتماعی است

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه سازی را رونق بخش عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی دانست و گفت: دغدغه خیّرین مدرسه‌ساز بیانگر نگاه بلند آن ها به آینده و پیشرفت کشور است.


محسن حاجی‌میزایی در نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به این که حضورگره‌گشای خیرین، موجب شده است که گام‌های بلندی در جهت توسعه فضاهای آموزشی برداشته شود، گفت: رفیع‌ترین بنا، بنای مدرسه است که رفیع‌تر از جاده، سد، کارخانه و نیروگاه است، زیرا اگر به محصول نهایی همه این‌ها توجه کنیم، هیچ کدام به پای عرصه سازندگی آد‌م‌ها نمی‌رسد؛ مدرسه‌سازی می‌تواند همه عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی ما را رونق ببخشد و هیچ چیزی قابل مقایسه با کاری که در مدرسه انجام می‌شود، نیست.
وی افزود: یک بعد مدرسه‌سازی این است که دانش آموزان، صاحب فضای آموزشی می شوند اما بعد دیگر آن این است که هرچقدر جامعه نسبت به این پدیده حساس‌تر باشد، بلوغش بیشتر می شود.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: این که در طرح «آجر به آجر» عنوان کردیم که مردم حتی با مبلغ کمی برای مدرسه‌سازی مشارکت کنند، به این دلیل است که این کار را یک امر تربیتی می‌دانیم؛ بخشی از وجود انسان تکمیل نخواهد شد مگر با ایثار، فداکاری و انفاق.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به این که جمعیت ما پویاست و جابجایی جمعیت داریم، در حال حاضر توزیع فضای آموزشی در سطح کشور حتی در در درون استان یا شهرستان، تعادل وجود ندارد و از 11 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز تا 1.5 مترمربع فضا داریم و این نشان می‌دهد به سرعت برای رفع عدم تعادل‌ها باید قدم برداریم.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: خیرین تمام قد وارد عرصه شده‌اند و کمک‌ها از 800 میلیارد تومان به 2300 میلیارد تومان رسیده است که این موضوع در بیان ساده است و حاکی از نگاه بلند خیّرین مدرسه ساز، به آینده و پیشرفت کشور است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این که دولت در این هشت سال نشان داده است که به این موضوع توجه عمیق دارد، افزود: توسعه اعتبارات نوسازی مدارس در مقایسه با اعتبارات سایر بخش‌ها شگفت‌آور است؛ که بیشترین و بالاترین رشد را داشته است. البته همچنان نیاز داریم که فرصت های آموزشی را توسعه داده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.