کد خبر:16709   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 26 اسفند سال 1399 ساعت 9:16:0

اهتمام به حفظ مرجعیت رسانه‌ای

رئیس رسانه ملی درنخستین همایش ملی تشکل‌های شاخص مردم‌نهاد با عنوان «هوای نو» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما حضور یافت.


رئیس رسانه ملی در سومین روز برگزاری نخستین همایش ملی تشکل‌های شاخص مردم‌نهاد با عنوان «هوای نو» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، حضور یافت و به دغدغه‌های نماینده‌های این تشکل‌های پاسخ داد.
دکتر علی عسکری در ابتدای این نشست با اشاره به حضور برنامه‌سازان کارآمد در رسانه ملی که تجربه‌ای بیش از دو دهه در برنامه‌سازی دارند، گفت: تولیدکنندگان محتوا در رسانه ملی با تمام سختی‌های موجود تلاش کرده‌اند کاری انجام دهند که رسانه ملی را در مقابل هجمه‌های موجود حفظ کنند.
وی مرجعیت رسانه را مهم‌ترین عنصر برقراری و پایداری سازمان صداوسیما دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده مرجعیت خود را نزد مردم حفظ کند و اگر برنامه‌ای روی آنتن می‌رود که دیده می‌شود و رضایت مخاطب را در پی دارد، به این معنی است که رسانه مرجعیت خود را حفظ کرده است.
رئیس رسانه ملی توجه به سبک زندگی را سرفصل اصلی برنامه‌های شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما دانست و تصریح کرد: مأموریت اصلی سبک زندگی ایرانی اسلامی‌بر عهده شبکه دو سیماست و در این میان دیگر شبکه‌ها نیز از نوع ادبیات مجری تا پوشش و حتی آرایه برنامه در حفظ این سبک کوشا هستند.
دکتر علی عسکری با اشاره به تمرکز سازمان بر تولید سریال برای فرهنگ‌سازی گفت: بیشترین دقت و اهتمام را روی سریال‌های تلویزیونی داشته‌ایم و با توجه به طولانی بودن مسیر تولید یک سریال، از نگارش فیلم‌نامه تا پخش آن روی آنتن، این مسیر را با همکاری اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز شبکه‌ها طی می‌کنیم.
وی از توجه ویژه رسانه ملی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی است و ما سیاستگذاری را در این زمینه تدوین کرده ایم و در اختیار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش‌های مختلف سازمان قراردادیم تا با اتکا به آن مسیر درستی را برای تحقق این گفتمان طی کنیم.
رئیس رسانه ملی با اشاره به همکاری ۴۲ هزار نیرو در سطوح مختلف با رسانه ملی گفت: سطح توقع ما از نیروی سازمانی جوان نخبه انقلابی است و از ورود این جوانان به رسانه ملی استقبال می‌کنیم.
دکتر علی عسکری با اشاره به حساسیت مخاطبان به بروز اشتباه در رسانه ملی گفت: در جنگ رسانه‌ای، دشمن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند. پیش‌ازاین دشمن فکر می‌کرد با تضعیف رسانه ملی می‌تواند روی افکار عمومی تأثیر بگذارد، اما شکستش در این جنگ نرم رسانه‌ای او را به فضای مجازی سوق داد تا با تأثیر روی افکار عمومی و درشت‌نمایی خطا‌های رسانه‌ای صداوسیما را تخریب کند.
رئیس رسانه ملی تصریح کرد: هدف اصلی در این جنگ نرم و عملیات روانی گسترده این است که دشمنان نظام، امید مخاطب را ناامید کنند، توانایی سرمایه‌گذاری در کشور را کاهش دهند و با سیاه نمایی گسترده مخاطب را از همراهی با نظام دلسرد کنند.
وی با اشاره به سرمایه اجتماعی تشکل‌های مردم‌نهاد تصریح کرد: نهاد‌های مردمی و تشکل‌های مذهبی می‌توانند با ورود به‌موقع به عرصه‌های فرهنگی امید را به مردم تزریق کنند و این عملیات روانی را ناکام بگذارند.
وی هویت‌سازی برای تاریخ را مهم ارزیابی کرد و گفت: هرچند دشمن زمانی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی‌به تطهیر رژیم پهلوی روی آورد، اما رسانه ملی با تولید آثار درخور و شایسته تاریخی و با تکیه به اسناد، این فضا را کنترل کرد و همچنان در حفظ تاریخ انقلاب اسلامی می‌کوشد.
دکتر علی عسکری با استقبال از فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در مراکز استان‌ها گفت: مراکز صداوسیمای استانی آماده جذب نیرو‌های خوش‌فکر انقلابی هستند و ما از حضور چهره‌های شناخته‌شده مردمی مستعد و متدین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی استقبال می‌کنیم.
رئیس رسانه ملی در پایان با قدردانی از توجه تشکل‌ها به رسانه ملی و ارائه نظرات آن‌ها برای ارتقای کیفی برنامه‌ها گفت: رسانه ملی از شاخص شدن تشکل‌های فرهنگی استقبال می‌کند و حتماً در آنتن رسانه ملی جای مناسبی برای جوانان خوش‌فکر انقلابی وجود دارد.
دکتر علی عسکری بر آمادگی صداوسیما برای حمایت از تولیدات نیرو‌های فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید و تصریح کرد: آماده‌ایم تا برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی اینترنتی با عنوان جهاد به شما عزیزان مجوز دهیم و از تولیدات در این عرصه حمایت کنیم.
گفتنی است نخستین همایش ملی تشکل‌های شاخص مردم‌نهاد که از ۲۳ اسفند به مدت سه روز با حضور ۷۰ نفر از تشکل‌های مردم‌نهاد شاخص کشور برگزار شد، در روز پایانی میزبان دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی‌بود.