کد خبر:15149   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 15 آبان سال 1399 ساعت 7:11:0

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه گردید، را محکوم کرد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
 
جنایت غیر انسانی و تروریستی دانشکده حقوق دانشگاه کابل و شهادت دست کم 22 نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در این حادثه تلخ، که اکثریت‌ آنها از اساتید عالیقدر و دانشجویان گرامی این دانشگاه بودند، موجب تاسف و تاثر ملت بزرگ ایران و بویژه جامعه دانشگاهی شد.
امروزه تروریسم چالش و تهدیدی بزرگ علیه امنیت و صلح در جهان، و بر هم زننده نظم جهانی است که پهنه وسیعی از دنیا، از اروپا تا آفریقا و آسیا به ویژه کشورهای اسلامی مانند سوریه، فلسطین، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان را در برگرفته است و متاسفانه  به کرات شاهد چنین جنایات تروریستی و افراط‌‌گری هستیم که نتیجه آن خسارات عظیم انسانی، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و به وجود آمدن موانع بزرگ در پیشرفت این کشورها است.
این جنایت و دیگر جنایات تروریستی مشابه هیچ تناسبی با مبانی ادیان الهی ندارد، بلکه سوء استفاده از مقدسات ادیان و ایجاد اختلافات مذهبی و بوجود آوردن تنش، درگیری و جنگ در کشورها، به خصوص کشورهای اسلامی است و همگی در راستای منافع مبتنی بر فروش سلاح و به دست آوردن نفع و سود بیشتر از رقابت‌های تسلیحاتی بوده و علت اصلی غالب تنش‌ها و ناامنی‌ها در دنیا می‌باشد.
حمله به دانشگاه که محل تحصیل علم، اندیشه و تفکر است و کشتن دانشجویان مظلومی که شاید هدفی جزء نجات و تعالی افغانستان و ساختن کشوری مقتدر و سربلند در سر نداشتند، نشان دهنده عجز و ناتوانی تروریسم در برابر اراده خلل ناپذیر  ملت‌های مسلمان و علی الخصوص ملت بزرگ افغانستان که مبتنی بر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی است، می‌باشد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت شریف افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار به‌ویژه جامعه دانشگاهی آن کشور و جناب آقای دکتر محمد عثمان بابری، رئیس محترم دانشگاه کابل اعلام می‌دارد و امیدوار است با همکاری تمام کشورهای اسلامی شاهد از بین رفتن تروریسم و افراطی گرایی در کل دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه، و همچنین تحکیم و تقویت صلح، ثبات و آرامش در جهان اسلام باشیم.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی