کد خبر:15140   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 14 آبان سال 1399 ساعت 11:0:0

احیای شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی برای اجرایی‌سازی و پیگیری دائمی کیفیت اجرای سند تحول

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای آموزش و پرورش در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اين ديدار دکتر عاملی با تأكيد بر اهمیت و جايگاه آموزش و پرورش در کشور، بر تلاش جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی براي کمک به ارتقای جایگاه این نهاد مهم و حل مشکلات آن و کسب اطمینان از اجرای سند تحول بنیادین؛ بر ایجاد ارتباطی هماهنگ و رضایت بخش تأکید كرد.
وی تأکید کرد: ما شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور را احیا کردیم تا اجرایی سازی و کیفیت اجرا سند تحول آموزش و پرورش مورد پیگیری دائمی قرار گیرد و ان‌شاالله با کمک شورای عالی آموزش و پرورش بتوانیم کار مؤثر، مفید و عملیاتی شده‌ای را دنبال کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم استفاده از توان تخصصی کمیسیون‌های هشت گانه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تأكيد کرد گفت: در بررسی موضوعات آتی مربوط به حوزه آموزش و پرورش از ظرفیت این کمیسیون‌ها استفاده شود.
در ادامه دکتر امانی طهرانی با اشاره به قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش و ساختار تخصصی کمیسیون‌های آن که زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمات متقن و مؤثر است، برضرورت ارتقای جایگاه این شورا به عنوان رکن تخصصی بررسي مسائل آموزش و پرورش به منظور ایجاد اطمینان در جامعه، همراه با تعامل سازنده با تمامی نهادهای مؤثر در امر تعلیم و تربیت تأکید کرد.
وی با اشاره به تمرکز بر 4 مسئله اصلی يعني محتوای ارزشمند (برنامه درسی رشد تمام ساحتی)، معلم (یادگیری موثر)، ارزشیابی (بازخورد موثر و معتبر)، مدیریت مدرسه (مدرسه به منزله کانون تربیتی محله و الگوی مشارکت عمومی)، در برنامه خود به عنوان دبيركل شوراي آموزش و پرورش، از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد: با دیدگاه وسیعی که نسبت به اهمیت موضوع دارند، به شکل‌گیری مناسباتی هم‌افزا، سازنده و ساختارمند بين دو شورا كمك كنند.
گفتنی است در این دیدار که با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت انجام شد، طرفین بر ضرورت اهتمام بيشتر به امر آموزش و پرورش به عنوان اولویت تام ملی و مسیر اصلی ارتقای تمامی شاخص‌های مطلوب در جامعه تأکید كردند.
در پایان نیز مقرر شد جلسه دیگری درباره موضوع بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شود.