خودكفايی و توسعه توليد قطعات فلزی و مجموعهسازی را اولویت اصلی خود قرار دادند و با توليد انواع قالبهای فلزی و چدنی، مانند کلاسیک و پروگرسيو G5,G4 و قالبهای پلاستيكی به صورت فعالانه مسیر خود را ادامه دادند.
به گفته اصغر ربیعی مدیر عامل شرکت دانشبنیان قالبهای پيشرفته ايران خودرو، ساخت انواع پنل گيج، ساخت انواع ماشینآلات و انجام پروژههای خدماتی، ارائه خدمات مربوط به قالب و پنلگيج، توليد قطعات پروگرسيو، مجموعهسازی و برش ورق به صورت كويل از دیگر محصولات این شرکت است.
این فعال دانشبنیان ادامه میدهد: شركت ما علاوه بر برخورداری از توانمندی طراحي و ساخت قالبهای فلزی خودرو در سايزهای G5.G4.G3.G2 و نيز طراحي و ساخت قالبهای پلاستيك و قالبهای ريختهگری، از امتياز ويژهای در ساخت قالبهای پروگرسيو برخوردار است كه خودروسازان جهانی برای توليد انبوه قطعات از آن بهره میبرند.
او ادامه میدهد: با استفاده از اين ويژگی، تمام مراحل توليد قطعه، داخل يك قالب و به صورت پيوسته انجام میشود كه سرعت توليد قطعه در مقايسه با قالبهای کلاسیک بسيار بالاتر، كيفيت آن مناسبتر، قابلیت تکرارپذیری بیشتر و قيمت نهایی قطعات نسبت به قطعات توليدی در قالبهای کلاسیک پايينتر است.
این فعال فناور همچنین بیان میکند: درحال حاضر با استفاده از اين فناوری، قالبهای بدنه پژو 206 و پژو 206صندوقدار طراحي و ساخته شده است. همچنین تامين 131 قطعه از قطعات بدنه این دو مدل خودرو در حال انجام است.
ربیعی میافزاید: ظرفيت ساخت قالب در شركت، پس از انجام طرح توسعه به حدود 900 تن در سال افزايش يافته است كه اين ميزان نسبت به ظرفيت قبلی بیش از 2 برابر افزايش در طول یک سال را نشان ميدهد.
|