کد خبر:14881   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 22 مهر سال 1399 ساعت 16:33:0

پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت بازگشت پیکر شهدای خان طومان

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی بازگشت شهدای خان طومان را تبریک و تسلیت گفت.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن پیام به شرح ذیل است:
 
بسم رب الشهداء و الصديقين
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندار، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان به ایشان روزی می‌دهند. (سوره آل عمران آیه ۱۶۹)
در ایام اربعین حضرت امام حسین(ع)، رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین حضرت امام رضا (ع) بازگشت پیکر شهدای شجاع و مظلومان خان طومان به کشور عطر و رایحه خاصی به ایران اسلامی داده است.
شهدای خان طومان مظلومانه مقاومت کردند و در سخت ترین لحظات نبرد که جبهه تکفیر پیروزی خیالی خود را در کاخ هایشان جشن گرفته بودند؛ خون این شهیدان شجاع و مظلوم نقطه تحولی در دفاع از حریم اهل بیت(ع) شد و بازپس گیری و فتح حلب و همچنین شروع فتوحات مستمر برای جبهه مقامت و مدافعان حریم اهل بیت(س) پس از آن رقم خورد تا رویای خاورمیانه جدید، تبدیل به کابوسی برای سران استکبار شود.
امنیت و عزت امروز کشور مدیون این شهدای عزیز، غیور و مظلوم است که همچون سرور و سالارشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راه پر افتخار ایثار و شهادت را ادامه دادند و جان عزیزشان را برای اسلام نثار کردند.
ضمن تبریک و تسلیت بازگشت پیکر این شهدای والامقام به محضر مبارک امام زمان حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری مدظله العالی و خانواده های سرافراز این شهیدان عزیز ضرورت دارد که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی ایثار شهدای مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام برای کسب پیروزی های جبهه مقاومت و شکست گروه های تکفیری را تببین کنند. عزت و شکوه ملت شریف ایران وام دار خون شهدای گرانقدر دوره جنگ تحمیلی و مدافعان مظلوم و خود ساخته حرم اهل بیت عصمت و طهارت است.
سعید رضا عاملی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی