کد خبر:14769   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 13 مهر سال 1399 ساعت 8:34:0

طرح ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان بررسی شد

دومین جلسه کارگرروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق به ریاست دکتر محمد اسحاقی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای جلسه دکتر اسحاقی رئیس کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق، با تبريک فرارسيدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، ياد و شهداي گرانقدر جنگ تحميلي و ايثارگران و رزمندگان سرافراز را گرامی داشت.
در ادامه «بررسی نحوه همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی در خصوص طرح ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان سازمان صدا و سیما» در دستور کار قرار گرفت.

دکتر اسحاقی افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی عضو کارگروه،  به طور خاص در حوزه ترویج ازدواج و کاهش طلاق و به طور عام در حوزه خانواده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به نقش محوری سازمان صدا و سیما در همه موضوعات اجتماعی، همکاران در این سازمان طرح ویژه‌ای را برای ازدواج آسان آماده کرده‌اند و یک قرارگاهی را در سازمان تشکیل داده‌اند، که این کارگروه می‌تواند کمک کننده به این برنامه باشد.
پس از سخنان دکتر اسحاقی، دکتر کوروش مفاخری نماینده سازمان صدا و سیما به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

وی به راه اندازی پویش ازدواج آسان در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که  عوارض و تبعات کرونا در آن مشهود است مقوله ازدواج می‌باشد و عدم برگزاری تجمعات و مراسمات ازدواج، باعث شده که مردم در امر ازدواج مردد شوند.
دکتر مفاخری با بیان اینکه با طراحی موج عملیات رسانه‌ای می‌توانیم روی بحث ازدواج آسان متمرکز شویم ادامه داد: سازمان صدا و سیما، ترویج ازدواج آسان را در ماه ربیع در دستور کار قرار داده است که به طور ویژه در مقوله‌های چهارگانه، ازدواج آسان، آگاهانه، به موقع و پایدار برنامه‌هایی آماده کرده است.
وی به یکسری مطالبات مشترک از دستگاه‌ها اشاره کرد که عبارتند از: 
  • تولیدات رسانه‌ای کوتاه مانند تیزر، موشن، ... به منظور پخش از رسانه ملی؛
  • معرفی فعالین و خیرین در حوزه ازدواج؛
  • ایجاد عملیات مشترک برای تسهیل ازدواج، و کمک به ازدواج افراد کم برخوردار؛
  • مشارکت در تولید ویژه برنامه‌هایی در رسانه ملی؛
  • معرفی سوژه‌های قابل بازنمایی مناسب با راهبردهای طراحی شده؛
  • ارائه خدمات و فعالیت‌های مؤثر دستگاه‌ها در حوزه ازدواج آسان؛
  • کمک به پویش ازدواج آسان؛
دکتر مفاخری با بیان اینکه صدا و سیما مهمترین مجموعه‌ای است که می‌تواند در بحث ازدواج آسان کمک کند اضافه کرد: پیشنهاد مشخص ما یک پویش مشترک و هماهنگ است که در سازمان صدا و سیما شروع شده و سایر دستگاه‌ها در حد توان باید به این پویش کمک کنند تا بتوانیم  با یک هم‌افزایی و انسجام در این حوزه موفق شویم.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه گزارش سازمان صدا وسیما دکتر اسحاقی طی سخنانی گفت: برای ترویج ازدواج آسان باید مؤلفه‌ها و الگوهای آن را به جامعه ارائه دهیم.
رییس کارگروه ازدواج و طلاق با بیان اینکه ارائه مدل‌های عینی تجربه شده بسیار کمک کننده است گفت: سازمان صداوسیما به عنوان یكی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز كشور، باید با تجمیع تجربه‌های موفقی که در سراسر کشور و در سازمان‌های مختلف وجود دارد، و با ایجاد موج رسانه‌ای، فرهنگ‌سازی خوبی را در این حوزه انجام دهد.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، این کارگروه بتواند یک برنامه مشترک فرهنگی، ترویجی و رسانه‌ای جامع تهیه کند.
در ادامه اعضای جلسه به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات و ظرفیت‌های سازمان مربوطه در خصوص نحوه همکاری با سازمان صدا و سیما پرداختند.
در پایان مقرر شد دستگاه‌ها راهبردها و ظرفیت‌های عینی متمرکز مربوط به ازدواج آسان را، به پایگاه ازدواج آسان سازمان صدا و سیما ارسال کنند.