کد خبر:14684   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 مهر سال 1399 ساعت 12:40:0

جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موزه‌های دفاع مقدس نشان می‌دهد که جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد.


دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در 8 استان کشور و افتتاح نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: بعد از عزل بنی صدر مردم با مدیریت وارد عرصه دفاع شدند و عِده و عُده خود را به هر شکلی که بود جمع کردند تا بر دشمن متجاز بتازند. باور داشتن به سنت‌های الهی منجر شد تا در مدت زمان کوتاهی حصر آبادان شکسته شود و شاهد آزادی بستان، موفقیت عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس همچنین آزادی خرمشهر باشیم که عمده اینها در چند ماه رخ داد البته سختی‌هایی را نیز داشتیم. گاهی پشت کانال ماهیگیری و در مواردی مانند عملیات رمضان و کربلای 4 با تلخی‌هایی مواجه می‌شدیم و زیر آتش سخت دشمن فقط از خدا می‌خواستیم فرصت پیدا کنیم تا پیکر شهدا را برگردانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سنت الهی این است که خداوند در برخی موارد جان‌ها را به گلو می‌رساند تا صف مومنین از صف مشرکین جدا شود و تا این موضوع محقق نشود از پیروزی خبری نیست.
وی با بیان اینکه سنت‌های الهی ماندگار هستند، افزود: ما در مجلس هر روز قانون می‌نویسیم و در برخی موارد قوانین را نسخ می‌کنیم یا بر آنها تبصره وارد می‌کنیم اما در دستگاه الهی، سنت‌های الهی تا ابد هستند، نه نسخ می‌شوند و نه بر آنها تبصره وارد می‌شود.
دکتر قالیباف ادامه داد: گرچه خاطره گفتن از دوران دفاع مقدس خوب است و نمادی از شکوه و عزت ملت ایران تلقی می‌شود اما این موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت الهی است. این موزه‌ها نشان می‌دهد جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد.
رئیس قوه مقننه گفت: سنت الهی فقط نظامی و امنیتی نیست بلکه در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن و محیط زیست این سنت‌های الهی قابل مشاهده هستند.
ادامه دارد