کد خبر:14591   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 25 شهریور سال 1399 ساعت 18:28:0

بررسی چهار سناریوی پیش روی کنکور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی

جلسه 136 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه 1399/06/25 برگزار شد.


به ‌گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر ابراهیم سوزنچی معاون خط‌مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در حاشیه جلسه 136 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: جلسه امروز ستاد یک پیش از دستور اولیه داشت که بحث بهیاران بود و قرار بر این شد که بررسی بیشتری  روی این موضوع صورت گیرد.
دکتر سوزنچی اضافه کرد: دستور اصلی جلسه امروز در مورد نظام کنکور در کشور بود.
 
وی ادامه داد: ما در زمینه کنکور بررسی‌های خیلی زیادی در یکسال گذشته انجام داده بودیم که بخشی از آن تبلیغات شد ولی بخش زیادی از آن را رسانه‌ای نکردیم.
معاون خط‌مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری افزود: مطالعات خیلی زیادی در مورد تجارب دنیا، معیارهای تصمیم گیری و شاخص‌های اصلی سیستم‌های سنجش و پذیرش انجام دادیم و مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که هر کدام کجا قرار می‌گیرند و سیستم سنجش و پذیرش ما کجا است، چه ویژگی‌هایی دارد و آسیب های این سیستم چیست.
دکتر سوزنچی تصریح کرد: تاکنون به چهار سناریو رسیدیم این چهار سناریو امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افراد نظرات خود را مطرح کردند.
وی افزود: ما باید در خصوص این چهار سناریو در جلسات بعدی بحث و بررسی‌های بیشتری انجام دهیم و سپس هر کدام انتخاب شد، سیاست‌هایش را تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.