کد خبر:13731   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 9 تیر سال 1399 ساعت 10:0:0

حوزه هنری نقش موثری در هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش حوزه هنری در هنر انقلاب اسلامی، گفت: حوزه هنری در پاسداشت این ۴۰ ساله مستمرا کوشیده و در حوزه‌های ادبیات، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی دفاع مقدس و همه حوزه‌هایی که به نحوی به دفاع مقدس ارتباط دارد، خوش درخشیده و اگر به دفاع مقدس و مجموعه اتفاقات ناب آن ایام نگاه کنیم یکی از مجموعه‌هایی که تلاش کرده تا ادای دین کند، حوزه هنری است.


دکتر سید عباس صالحی در آئین تکریم و معارفه روسای جدید و پیشین حوزه هنری با اشاره به نقش حوزه هنری در هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی به ۴۰ سال گذشته نگاه می‌کنیم با نقش زیبای حوزه هنری در عرصه فرهنگ و هنر مواجه می‌شویم.
وی دفاع مقدس را گنج ایرانی دانست و ادامه داد: این هشت سال با هیچ دوره تاریخی برابری ندارد، دفاع مقدس معدنی است که نیازمند فرآوری فراوان است. حوزه هنری در پاسداشت این ۴۰ ساله مستمرا کوشیده و در حوزه ادبیات دفاع مقدس با تدوین کتاب‌های مختلف و پاگرفتن شعر دفاع مقدس خوش درخشیده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان سینمای دفاع مقدس از دهه ۶۰ تاکنون حوزه هنری بوده است. فعالیت هنری‌های تجسمی در ۱۴ شاخه هنری در این مرکز موجب رویش‌های پیوسته شد تا این گنج و گنجینه را به‌خوبی نشان داده شود.
دکتر صالحی به فعالیت دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری در این سال‌ها اشاره و گفت: در حوزه هنرهای نمایشی و موسیقی دفاع مقدس و همه حوزه‌هایی که به نحوی به دفاع مقدس ارتباط دارد، حوزه هنری خوش درخشیده است. اگر به دفاع مقدس و مجموعه اتفاقات ناب آن ایام نگاه کنیم یکی از مجموعه‌هایی که تلاش کرده ادای دین کند، حوزه هنری است.
وی افزود: نقش حوزه هنری در مستندنگاری تاریخ ایران که به‌نوعی شناسنامه‌دار کردن انقلاب است و به مدد نسل آیندگان خواهد آمد، نقش مهم و درست است و ما بخش مهم این عرصه را مدیون حوزه هنری هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از دهه 60 تاکنون حوزه هنری بخش عمده‌ای از کارکردش آموزش و تربیت نیروهای انسانی کارآمد بود که به حق توانسته در زمینه آموزش مستقیم و غیر مستقیم نیز کارنامه درخشانی را از خود بر جا بگذارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی و وجودی محسن مومنی شریف، وی را ترکیبی از خلوص، همراهی، همدلی، تعهد و ... توصیف کرد.
صالحی گفت: بدون شک ویژگی‌های خوب و برجسته است که می تواند کارنامه مدیران را درخشان و نام و یاد‌ افراد را ماندگار کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: با خسته نباشید به تلاش و فعالیت 10 ساله آقای مومنی شریف در حوزه هنری، به محمدمهدی دادمان نیز خداقوت می‌گویم که مسئولیتش پاسداری از یک کارنامه زرین و ارزشمند خواهد بود. ایشان در گام دوم انقلاب که مقطعی جدید و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است عهده‌دار مسئولیت شده است. اگر دهه 60 نقطه عطفی برای حوزه هنری بود امیدوارم دهه آتی حوزه هنری بتواند همچنان بدرخشد و به پیش برود. 
وی ابراز امیدواری کرد تا در اولین دهه گام دوم انقلاب حوزه هنری همچنان درخشش خود را حفظ کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های گسترده حوزه هنری طی چندین سال گذشته در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد:‌ خوشبختانه فعالیت‌ها و تلاش این حوزه مخصوص تهران نبوده و بخش گسترده‌ای از کشور را در برگرفته و پوشش داده است.
گفتنی است آئین تکریم محسن مومنی شریف و معارفه محمدمهدی دادمان با حضور تنی چند از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.