کد خبر:13634   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 31 خرداد سال 1399 ساعت 8:53:0

عدم وجود اقتصاد پویا ارتباط دانشگاه و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است

رئیس دانشگاه تهران گفت‌: اقتصادی که پویا برون گرا و نوآور نباشد طبیعی است که خیلی نیازمند پژوهش و فناوری نخواهد بود. این موضوع سبب می‌شود تا دانشگاه و صنعت آن طور که انتظار می‌رود به یک دیگر متصل نشوند.


محمود نیلی آبادی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در گذشته خیلی ضعیف‌تر بود، اما خوشبختانه اکنون افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: بخشی از این موضوع نه دست صنعت است و نه دانشگاه، و ازقتصاد ملی ما نشات می‌گیرد، زیرا ما اقتصاد بسته و کوچکی داریم. در این اقتصاد بسته، خلاقیت، نوآوری و رقابت به صورت همه جانبه وجود ندارد، اقتصادی که پویا برون گرا و نوآور نباشد طبیعی است که خیلی نیازمند کار‌های هایتک، پژوهش و فناوری نخواهد بود. این موضوع یکی از دلایلی است که موجب می‌شود تا دانشگاه و صنعت نتوانند آن طور که انتظار می‌رود به یک دیگر متصل شوند.
 
رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و موسسین صنعت فارغ التحصیل دانشگاه‌ها هستند و می‌دانند که چه ظرفیتی در دانشگاه وجود دارد، از طرف دیگر ما نیز می‌دانیم که آن‌ها افراد صاحب نظر و متخصصی هستند. اما انگیزه یک مدیر برای ارتباط با دانشگاه بسیار ضعیف است زیرا محصول آن‌ها رقابتی نیست و در بازار داخلی به هر قیمت و شیوه‌ای به فروش می‌رسد بنابراین دغدغه سرمایه‌گذاری در پژوهش و نوآوری را ندارند.