محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک معاون علمی فناوری رئیسجمهور با مدیران استارت آپهای آموزشوپرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، با تقدیر از همکاریهای معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور با آموزشوپرورش، اظهار کرد: مجموعه بزرگ آیندهساز هستیم وقتی از آینده سازی میگویم لزوماً آینده درخشان نیست بلکه منظور ما هر آیندهای است.
وی افزود: علت اینکه میگوییم آموزشوپرورش نهادی آیندهساز است، تغییرات پایداری است که در پی ارائه آموزشهای این نهاد در جامعه انجام میشود و آینده جامعه را میسازد.
حاجی میرزایی بابیان اینکه هیچ تغییری در هیچ سطحی اتفاق نمیافتد مگر اینکه ابتدا در حوزه آموزش و یادگیری صورت گیرد، اظهار کرد: اگر در اقتصاد اتفاقی میافتد و تغییراتی شکل میگیرد این موضوع ناشی از آموزشهایی است که در آموزشوپرورش به افراد داده شده است.
وزیرآموزشوپرورش خاطرنشان کرد: هرچند در آموزشهایی که در سطح جامعه ارائه میشود ممکن است سایر نهادها نیز سهیم و مؤثر باشند اما اینکه افراد در بهترین دوران زندگیشان در اختیار آموزشوپرورش هستند و از آموزشهای نظام تعلیم و تربیت بهرهمند میشوند، این آموزشها بهطور پایدار در افراد نهادینه میشود و آینده آنها را رقم میزند لذا این وجه آموزشوپرورش، آن را از سایر ارگانها متمایز میسازد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به شیوع کرونا از اسفندماه گذشته در کشور گفت: شیوع کرونا در سطح کشور تغییرات زیادی را ایجاد کرد لذا این بیماری یک فرصت برای تغییرات به وجود آورد و بسیاری از ساختارهای سنتی را شکست و ساختارهای جدیدی را جایگزین کرد.
پویایی جامعه ما را به انجام تغییر وادار میکند
حاجی میرزایی با تأکید بر لزوم تغییرات، اظهارکرد: پویایی جامعه ما را وادار میکند تا خود را تغییر دهیم و شرایط کلی به ما میگوید باید تحول ایجاد کنیم واین ناشی از وجود مشکلات است.
وی افزود: آموزشوپرورش دستگاهی پهنپیکر است و گستره عظیمی را در جامعه شامل میشود در شرایط حاکم بر جامعه این دستگاه نقش تنظیمگر را دارد.
حاجی میرزایی با اشاره به برگزاری این نشست با مدیران استارت آپهای حوزه آموزشوپرورش گفت: در این جلسه میخواهیم بدانیم چه قوانینی باید تنظیم شود تا زمینه همکاری استارت آپها با آموزشوپرورش بیشاز پیش مهیا شود.
وی به تشریح شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) پرداخت و اضافه کرد: ناگزیر بودیم برای اینکه تعطیلی مدرسه به تعطیلی آموزش نینجامد شبکه آموزشی ایجاد کنیم لذا ما با میل خودمان وارد این شبکه نشدیم بلکه شرایط ما را به سمت آموزشهای مجازی پرتاب کرد.
وزیرآموزشوپرورش با اشاره به اقبال خوبی که در بین دانش آموزان و معلمان از شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) صورت گرفت و همچنین با ارائه آمار و ارقام در این خصوص، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو میلیارد فایل و بیش از ۴ و نیم میلیارد پیام در این شبکه مبادله شده است.
وی ظرفیتهای شاد را برشمرد و خاطرنشان کرد: گروههای مختلف در این شبکه تشکیلشده است و ما سعی داریم ارتباط دوطرفه را برقرار کنیم، همچنین ایجاد امکان برقراری ارتباط بین دانشآموز بادانش آموز دیگر در شبکه شاد نیز در دستور کار قرار دارد.
حاجی میرزایی عنوان کرد: عدم دسترسی برخی مناطق به اینترنت و نداشتن گوشی مطلوب برخی دانش آموزان دو مشکل در مسیر شبکه آموزشی دانش آموزان است لذا پیگیر برنامههایی هستیم تا این دو مشکل را حل کنیم.
وی درپایان بابیان اینکه توسعه فعالیت شبکه شاد در دستور کار آموزش است، اظهار کرد: قابلیتهای جدیدی به این شبکه اضافه و آن را ارائه خواهیم کرد.
|