کد خبر:11347   تاریخ انتشار: جـمـعــه ، 2 خرداد سال 1399 ساعت 13:48:0

نهاد رهبری ستاد هماهنگی مقابله با کرونا را در دانشگاه‌ها فعال کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های جهادی در دفاتر نهاد دانشگاه‌ها برای تثبیت اوضاع مقابله با کرونا و کمک به دانشجویان خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیرامون اقداماتی که از ابتدای شروع کرونا توسط دانشجویان برای مقابله با آن صورت گرفته است، گفت: از آغاز کرونا که کل جامعه و اقشار ضعیف را درگیر خود کرده بود، جریان‌های دانشجویی اعم از دانشجویان به صورت مستقل و هم تشکل‌ها و مجموعه‌های منسجم دانشجویی حضور بسیار پررنگی را در این زمینه داشتند.
البته به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها حضور دانشجویان در فضا‌هایی بود که محل زندگی شان را تشکیل داده است و ما شاهد بودیم که دانشجویان در بیمارستان‌ها در امدادرسانی و خدمات درمانی و هم در رسیدگی به بیماران و کمک به اقشار ضعیف و آسیب دیده و هم در ضدعفونی کردن کمک رسانی گروه‌های جهادی و پاکسازی محیط و گندزدایی از معابر و خیابان‌ها دانشجویان بسیار مشارکت فعالانه‌ای در ایام آغاز کرونا تاکنون داشتند.
وی ادامه داد: این مشارکت فعالانه دانشجویان در مقابله با کرونا کارآمدی جریان جوان مومن انقلابی را در بخش‌های مختلفی که یک جامعه نیاز دارد، نشان می‌دهد.
یکی از بخش‌هایی که به خصوص با پایین آمدن تب اولیه کرونا در حال حاضر خود را نشان می‌دهد مجموعه طبقات و اقشار ضعیف جامعه هستند که بخشی از آن‌ها به دلیل تعطیلی فضای مشاغل و کسب و کار دچار مشکلات معیشت شدند به همین سبب دانشجویان در شناسایی این خانواده‌ها تلاش کردند و به جمع آوری کمک‌ها از مردم نوع دوست پرداختند و در حال حاضر هر مجموعه‌ای گویی یک پایگاه امدادرسانی جهادی به اقشار آسیب دیده شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در پایان گفت: مجموعه نهاد رهبری در دفاتر نهاد دانشگاه‌ها در تثبیت این اوضاع و کمک به دانشجویان برای رفع موانعی که بر سر راه آن‌ها وجود دارد یک ستاد هماهنگی فعالیت‌های جهادی در هر استان تشکیل داده است که با محوریت مسئول استان با همکاری دبیرخانه نهاد علوم پزشکی فعال شده است و یک قرارگاه کشوری نیز در این زمینه داریم که عمده کار آن‌ها این است که اگر در زمینه‌ای مانعی وجود دارد برای اینکه دانشجویان بخواهند در این رزمایش مومنانه شرکت کنند و موانع را به سرعت برطرف کنند. ضمن اینکه خود همکاران ما نیز در حد بضاعت خود از بخشی از حقوق خودشان اقداماتی را انجام داده اند و وظیفه خود را در قبال نیازمندان جامعه تلاش کردند تا ایفا کنند.