کد خبر:11041   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 9 اردیبهشت سال 1399 ساعت 11:37:0

اهدای جوایز حافظان قرآن برگزیده در آزمون سراسری حفظ

با هدف پاسداشت حافظان قرآن در سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ از سوی معاونت قرآن و عترت، مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال به ۱۸۰۰ نفر که در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کرده‌اند، اهدا شد.


عبدالهادی فقهی‌زاده با اشاره به سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم گفت: با هدف پاسداشت حافظان قرآن کریم مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به هزار و ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم اهدا شد. همچنین قرار است از هزار و ۸۰۰ حافظ کل که در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، موفق به نمره قبولی شده اند، نیز در حد توان تقدیر کنیم.
وی افزود: در طول ۹ سال گذشته اقدامات مختلفی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب از سوی نهادها و دستگاه های دولتی و مردمی صورت گرفته است که بی شک در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه بیشتر به اهمیت حفظ قرآن کریم مؤثر است؛ اما به هر حال تا رسیدن به این هدف بزرگ، فاصله زیادی در پیش است. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: معاونت قرآن و عترت در این زمینه در طول سال های گذشته تلاش کرده است با برنامه های مختلف و از طریق حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی در این راستا گام بردارد.
رهبر معظم انقلاب، در نخستین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۰ در دیدار با حافظان، قاریان و اساتید قرآنی، مطالبه‌ای را در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن مطرح کردند.
معظم‌له در بیاناتشان فرمودند: یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبّر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن، کم داریم. من قبلاً گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند، حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم؛ امّا حالا چون دوستان الحمدللَّه یک مقدماتی فراهم کرده‌اند، کارهائی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌هائی را فراهم می‌کنند برای اینکه ان‌شاءاللَّه حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، می‌گوئیم ان‌شاءاللَّه ما باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.