کد خبر:10632   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 7 فروردین سال 1399 ساعت 14:27:0

غربالگری ملی در دنیا کم نظیر بود/ ایران در مقابله با کرونا، پیشروتر از بسیاری کشورها

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شاهد اقدام جهادی سپاه پاسداران در مبارزه با ویروس کرونا هستیم، گفت: از مردم درخواست می شود که برای مهار این بیماری در چند هفته آینده نهایت همکاری را داشته باشند.


دکتر علی لاریجانی صبح امروز (پنجشنبه ۷ فروردین ماه 98) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همزمان با اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در جریان اقدامات قرارگاه‌های منطقه‌ای ده گانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.
دکتر لاریجانی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه از اقدامات جهادی سپاه در حوزه مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: این حادثه در ایران اسلامی و دنیا فراگیر شده و در قرن حاضر رخدادی منحصربه فرد است، زیرا میزان فراگیری آن سریع و جهنده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط شیوع این بیماری اقتضا می‌کند برای مبارزه با آن  فداکارانه و مجاهدانه رفتار شود، اظهار کرد: امروز  مردم شاهد بخشی از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفع این بیماری هستند؛ اقداماتی جهادی و توام با واکنش سریع از سوی نهادی که  به فرمان امام راحل (ره) تشکیل شد و در سخت ترین شرایط همراه مردم بوده است.
وی با بیان اینکه امروزه همه امکانات سپاه برای حمایت از مردم بسیج شده است، افزود: باید اذعان کرد که سپاه از زمان شیوع این بیماری برای صیانت از مردم همه امکانات خود را در مقابله با این ویروس به کار گرفته است.
دکتر لاریجانی تصریح کرد: تغییر کاربری های مهمی  در امکانات و فضاهای موجود صورت گرفته که  مشاهده می شود همه ظرفیت ها مانند اتاق های عمل، ICU ، بخش های مراقبت های ویژه، قرارگاه های ده گانه و... بسیج شده اند.
رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان  اینکه همکاری و تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب شد امکان غربالگری مردم برای مبارزه با کرونا ایجاد شود، گفت: غربالگری ملی اقدامی اساسی بود و به ندرت می توان چنین اقدامی را در دنیا مشاهده کرد.
وی ادامه داد: غربالگری انجام شده موجب شد افراد مبتلا به بیماری تحت درمان قرار بگیرند و بر این اساس تاکنون 50 میلیون نفر از ایرانیان غربالگری شده اند.
دکتر لاریجانی با اشاره به بررسی وضعیت شیوع کرونا در کشورهای مختلف دنیا گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و  نیروهای مسلح می توان اذعان کرد که اقدامات انجام شده، جلوتر از بسیاری کشورهای دیگر است.به عنوان مثال اروپا که مدعی داشتن امکانات پیشرفته است، دچار گرفتاری های عظیمی شده و آمریکایی ها نیز به آشفتگی های بسیاری دچار  شده اند، هرچند که به روی خودشان نمی آورند.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم عزیز کشورمان بدانند همه بخش های مختلف کشور بسیج شده تا این بیماری را دفع کنند؛ در واقع سپاه پاسداران در مواجهه با این بیماری وظیفه ذاتی نداشت، اما برای صیانت از جان مردم احساس مسئولیت کرد و به میدان آمد.
رئیس قوه مقننه  با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همکاری مردم برای مبارزه با کرونا دارای اهمیت است، تصریح کرد: تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خیرخواهانه است و  با توجه به همکاری مردم در بسیاری از استان ها وضعیت درگیری با این بیماری سیر نزولی داشته، اما از مردم درخواست می شود این رویه را تکمیل کنند.
وی افزود: به عبارتی مردم در ایام تعطیل نباید به مسافرت بروند، زیرا این اقدام به شیوع بیماری کمک می کند.
دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت برای پیش بینی برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها  در جهت حفظ جان مردم است، اظهار کرد: از مردم درخواست می شود برای کنترل سریع این بیماری در چند هفته آینده نهایت همکاری را داشته باشند؛ به عنوان مثال مردم همه ساله در روز طبیعت به بوستان ها می رفتند اما این اقدام در سال جاری سبب شیوع بیشتر این بیماری خواهد شد، لذا باید پرهیز شود تا این مسئله برطرف گردد.
گفتنی است در این مراسم دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار پاکپور ، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از نیروهای حاضر در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت سان دیدند.