کد خبر:10347   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 8 اسفند سال 1398 ساعت 21:29:0

عمل به توصیه پزشکان همان ادای تکلیف شرعی است

عمل کردن به دستورات و توصیه ها و آنچه اطباء متخصص در خصوص پیشگیری و درمان بیماری جدید عنوان می کنند در واقع همان ادای تکلیف شرعی محسوب می گردد.


 آیت الله علی اکبر صادقی رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم رعایت دستورات پزشکان در مورد بیماری های مختلف به ویژه کرونا، گفت: هر مسلمانی باید به علم اعتماد کند چراکه علم حجت است و اطباء در امر طبابت و درمان بیماری ها متخصص و صاحب نظرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر امری باید به متخصص آن مراجعه کرد و در قضیه فراگیری بیماری اخیر نیز باید به نظر و توصیه های پزشکان توجه شده و به آن عمل نمود.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به برخی مطالبی که در باب" دعاهای مخصوص برای درمان بیماری کرونا" مطرح می شود، اظهارداشت: اگرچه اسلام دین پاکیزگی و بهداشت فردی و اجتماعی است و روایات و آموزه های بسیاری در خصوص رعایت اصول بهداشت و پیشگیری از امراض دارد اما برای درمان بیماری آنهم این ویروس جدید دعای خاصی نداریم.
آیت الله رشاد با رد شایعات و مطالب غیرواقعی که به نام دین و درقالب برخی ادعیه در فضای مجازی دیده می شود، خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی ما مباحثی در خصوص پیشگیری از بیماری ها و رعایت بهداشت افراد در جامعه مطرح است اما در بحث ویروس کرونا که جدید و بیماری امروزی است دعا یا ذکر خاصی نداریم و بهترین راهکار صحیح برای پیشگیری و علاج آن توجه به دستورات پزشکان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یاد خدا و اذکار الهی موجب آرامش دلهاست، ادامه داد: ادعیه و اذکاری در بحث بیماریها و شدت و سختی ها در احکام و آموزه های دین هست اما اینکه آنها را مرجع اصلی درمان قرار دهیم درست نیست. البته ذکر و دعا و قرائت قرآن کریم و عمل به دستورات اسلام موجب سلامت روح و جسم است و باید دعا کنیم خداوند متعال این بلا را از سر بشریت رفع نماید.
رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران در پایان با تأکید مجدد براعتماد آحاد مردم به پزشکان در درمان بیماری کرونا، گفت: در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و درمان آن، اهتمام و توجه جدی به آنچه که وزارت بهداشت از طریق رسانه ملی اعلام می کند و عمل به توصیه ها و دستورات اطباء متخصص لازم و ضروری است.