کد خبر:10176   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 23 بهمن سال 1398 ساعت 10:10:0

خواست انقلابیون در بستر گام دوم انقلاب؛ شکل‌گیری سازوکارهای و ساختارهای تراز انقلاب اسلامی است

رئیس قوه قضاییه در اجتماع پر شور راهپیمایان 22 بهمن و مردم مشهد مقدس در جوار مضجع نورانی امام هشتم گفت: اجتماع عظیم و راهیپمایی میلیونی امروز در ایران اسلامی فقط یادآور سالگرد ۲۲ بهمن ۵۷ نیست؛ بلکه امروز، خود در تاریخ انقلاب شکوهمند ما، نقطه عطف و یک انقلاب بوده که مبتنی بر همان انقلاب ۵۷ و با تاکید بر همان اصول و مبانی است.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز سخن نو و پیام‌های جدید دارد، افزود: این حضور وحماسه، آثار و پیام‌های زیادی همراه خود دارد. آثار آن روز ۲۲ بهمن، اعلام پایان حکومت ستمشاهی و آغاز حاکمیت الله بر سرنوشت جامعه اسلامی و اعلام پایان استبداد و استعمار آمریکایی و سلطه بیگانگان بود؛ اما راهپیمایی امروز پیامی نو در بستر گام دوم انقلاب دارد.
آیت الله رئیسی اولین سخن مردم ایران در بستر گام دوم انقلاب اسلامی را سخن از بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه دانست و تاکید کرد: اراده ملت‌های منطقه و دولت‌های مستقل منطقه بر این تعلق گرفته است که زندگی در منطقه غرب آسیا باید بدون حضور آمریکایی‌ها و مستکبرین ادامه یابد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه یوم الله روز جلوه قدرت خدا از غیر مجرای طبیعی و عادی است، افزود: بر بستر یوم الله ۲۲ بهمن روز‌های الهی و خدایی بسیاری در این کشور شکل گرفت و شکل می‌گیرد. یوم الله حضور میلیونی مردم  در تشییع پیکر سپهبد شهید سرافراز سلیمانی خود یوم اللهی مبتنی بر ۲۲ بهمن ۵۷ بود. روز در هم کوبیده شدن پایگاه دشمنان انقلاب اسلامی و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکایی‌ها در هدف قرار دادن پایگاه و مرکز آن‌ها هم یک روز خدایی و جلوه قدرت خدا مبتنی بر همین انقلاب شکوهمند اسلامی بود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه خواست میلیونی مردم، نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و بر پایه عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت است، گفت: شکل گرفتن نظامی مبتنی بر عبودیت خداوند، کرامت انسان، روش و سبک زندگی اسلامی از مبانی اصلی شکل گرفتن انقلاب اسلامی بود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آنچه مردم ما فریاد زدند، عبارت بود از استقلال، گفت: امروز کدام کشور در این کره زمین به صورت مستقلان برای منافع خود تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند؟ مستقل‌ترین کشور بدون وابستگی به شرق یا غرب بر روی این کره زمین ایران اسلامی است که اساس آن بر رای مردم و بر اساس حاکمیت احکام نورانی اسلام، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه اغلب انقلاب‌ها، خیزش ها، حرکت‌ها و نهضت‌ها بعد از گذشت چند سال و بعد از گذشت مدتی از اهداف و آرمان‌هایشان فاصله می‌گیرند افزود: اما امروز مردم مشهد، مردم سراسر استان خراسان و مردم ایران اسلامی همان سخنی را فریاد می‌کنند که در ۲۲ بهمن ۵۷ می‌خواستند. امروز بعد از گذشت 41 سال، شعارها، نگاه‌ها، آرمان‌ها ذره‌ای عوض نشده است. مردم همواره برهمان آرمان‎ها که آرمان‌های الهی است، پافشاری دارند و خواست مردم همان اصول و مبانی است که بر آن اساس انقلاب شکل گرفت. این اصول همواره پایدار است و مردم بر همین اصول و مبانی اصرار دارند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز و در بستر گام دوم انقلاب اسلامی، خواست مردم و انقلابیون شکل گرفتن نهادها، سازمان ها و ادارات و ساز و کارهایی تراز انقلاب شکوهمند اسلامی است، تصریح کرد: خواست مردم این است که همه نهادها، سازمانها، ادارات و دستگاه‌های منسوب به انقلاب اسلامی و این کشور در تراز انقلاب اسلامی و تراز اهداف بلند نظام شکوهمند اسلامی باشد؛ لذا در گام دوم پیرایش از هرگونه آلودگی، نا سلامتی و فساد خواست جدی مردم انقلابی ماست. خواست مردم این است که سازمان، اداره، مجلس، دولت، دستگاه قضایی و نهادهای انقلاب اسلامی مبتنی بر اساس انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.
حجت الاسلام رئیسی به دهه پیشرفت و عدالت اشاره کرده و افزود: در این دهه پیشرفته شدن کشور با مصرف محصولات پیشرفته اتفاق نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه کشور پیشرفته از طریق دوستی با کشورهای پیشرفته شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: خیلی‌ها امروز در عالم با کشورهای به ظاهر توسعه یافته دوست هستند؛ اما ما توسعه و پیشرفت را فقط در حوزه صنعت، الکترونیک، تکنولوژی، فناوری نمی‌دانیم؛ بلکه توسعه یافتگی باید در پرتو عدالت باشد تا در کام مردم شیرین بیاید.
رئیس قوه قضاییه توسعه یافتگی را در پرتو تامین هرچه نیاز انسان است، توصیف کرده و افزود: یکی از نیارهای مهم انسان، توجه به معنا، خدا و قانون خداست و در این جهت کمیت آن‌ها لنگ است و نتیجه جدایی بین معنویت و سیاست امروز در عالم، همین وضعی است که امروز در جهان می‌بینید. 70 سال ظلم به مردم فلسطین، لبنان و کشورهای منطقه نتیجه جدایی بین معنویت و سیاست است.
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: ساخت کلاهک‌های هسته‌ای، ظلم به مردم کشورهای مختلف در عالم، کشورگشایی‌ها، قتل و غارت‌ها و خونریزی‌ها، محصول جدایی سیاست از معنویت است و امام(ره) پرچم پیوند بین سیاست و معنویت را برافراشت.
رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌خواست بین سیاست و معنویت پیوند برقرار کند و پیام امام(ره) در بیست و دوم بهمن 57 این بود و تاکید همین است. آنچه امروز از بیان رهبر معظم انقلاب و جانشین بر حق امام(ره) می‌شنوید نیز دقیقا مبتنی بر همین مبناست. اینکه امروز دنیا بداند ما می‌خواهیم نظامی مبتنی بر دین، آموزه‌های دینی و با دوری از مستکبرین بسازیم که اساس آن تعالی، کرامت و جایگاه عظیم انسان معاصر باشد.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت، گفت: عدالت از اهداف مهم امام و از محورهای مهم قانون اساسی و در سخن مردم و آهنگ مردم است؛ سخن از عدالت توصیفی نیست، اگر بخواهیم در مورد عدالت سخن گفت خیلی می توان حرف زد و بسیار میتوان کتاب و مقاله نوشت اما حال سخن از عدالت اجرایی و اثباتی است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه سخن از عدالت در انقلاب اسلامی، سخن از عدالت شنیدنی نیست بلکه عدالت چشیدنی است تاکید کرد: عدالت چشیدنی یعنی آنکه مردم کامشان به اجرای عدالت شیرین شود بنابراین قانون عادلانه ، اجرای عادلانه، قضاوت عادلانه و تقسیم همه ظرفیت ها در کشور مبتنی بر عدالت، باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ببه آفت‎های حرکت جریان عظیم انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: حرکت در این عرصه انقلاب اسلامی آفاتی نیز دارد که مهمترین آفت، غلبه نگاه غیر انقلابی است.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم ما هم دشمن شناسند هم دشمن ستیز، مردانه اعلام حضور و اعلام ستیز با دشمن می‎کنند و هرجا که حس کنند دشمن به دنبال سو استفاده از آنها است، صفوف خود را با دشمن جدا می کنند. همانند آنچه که چندماه پیش در کشور اتفاق افتاد مردم خواسته هایی داشتند اما وقتی احساس کردند دشمن، دشمنی می کند سریع اعلام موضع کردند و در میدان، دشمن را تنها گذاشتند و این نشان آن است که مردم ما دشمن شناس و دشمن ستیز هستند.
حجت الاسلام رئیسی به بیان ویژگی‎های تفکر غیر انقلابی پرداخته و افزود: تفکر و اندیشه غیر انقلابی کار را مشکل می کند و به جای آنکه در حوزه اقتصاد به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مستقل بیاندیشد به اقتصاد وابسته می اندیشد و نگاه او به اقتصاد پویا، بالنده و مقاومتی نیست، نگاه او به سیاست ، سیاست انقلابی از موضع انقلابی نیست، پیامی که می دهد نه پیام مقاومت بلکه پیام مذاکره است.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حال آنکه مردم در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی اثبات کردند که رایشان به مقاومت است نه به مذاکره.
مسئولان بدانند که امروز پشتوانه مردمی برای هر حرکت انقلابی ماندگار در کشور وجود دارد
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه امروز پشتوانه مردمی برای هر حرکت انقلابی در کشور وجود دارد، خطاب به راهپیمایان اظهار کرد: امروز حضور شما اتمام حجت برای همه مسئولان و دست اندرکاران است. مسئولان و دست اندرکاران امثال بنده بدانیم که امروز کشور برای هر حرکت انقلابی ماندگار آمادگی دارد و برای اراده مبارزه با فساد و هرگونه ناسلامتی که با چهره تابناک انقلاب سازوگاری ندارد مردم پشتیبانی عظیم هستند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخن و پیام 22 بهمن 98 مبتنی بر پیام‌های 22 بهمن 57 را «ایرانی قوی» عنوان کرده و زمینه تحقق آن را وجود ایمان قوی، اعتقاد و باور عمیق، اعتقاد راسخ به انقلاب شکوهمند اسلامی و آثار و برکات این نهضت، مقاوم ظاهر شدن در مقابل دشمنان در همه عرصه‌ها، قوی شدن در حوزه اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری و در حوزه نظامی و عملیات نظامی دانست.
حجت الاسلام رئیسی افزود: قوت و قوی شدن یک منظومه به هم پیوسته است که علم و عمل، اجرای قوی و در میدان و قوی ظاهر شدن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی می‌خواهد وگرنه اگر در حوزه اقتصاد قوی شویم چه باک است که در تجارت بین المللی و در حوزه‌های دیگر ظاهر شویم، ولی اگر قوی نباشیم مانند تیمی است که در به عرصه بین المللی می‌رود و شکست می‌خورد و برمی‌گردد.
رئیس قوه قضائیه گام دوم، پیام 22 بهمن 98 را  قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها و مقاومت بی چون و چرا در مقابل دشمنان عنوان کرده و خطاب به مسئولان کشور، تاکید کرد: در هر حوزه‌ای که  قوی ظاهر شوید، از پشتیبانی مردم مطمئن باشید.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در این ایام  و در ماه های اخیر آنچه برآورد ما است این است که مردم نگاهشان در مبارزه با دشمنان به مقاومت و ایستادگی فعال است، حضور مردم در عرصه‌های مختلف رای به مقاومت و ایستادگی بود. دشمن می‌دمید که مردم ایران در این ایستادگی سودی نخواهند داشت اما مردم عزیز ما اثبات کردند که تنها راه پیش روی ما فقط مقاومت و ایستادگی  است.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در این مسیر عقبگرد، سیر ارتجاعی و ایستایی و توقف نداریم، گفت: هیچ راهی جز پیشرفت و جلو رفتن نداریم ، چون راهی برای عقبگرد و سیر ارتجاعی نیست. درجا زدن و توقف در راهبرد ما نیست، راهبرد نظام اسلامی آنچنانی ‌که مقتدای ما و امام و پیشوای بزرگ ما فرمودند؛ راه ایستادگی و مقاومت است.
نا امید کردن مردم حرکت در راهبرد دشمن است؛ آینده ایران روشن تر از هر زمان دیگری است
حجت الاسلام رئیسی به برنامه دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه اشاره کرده و افزود: دشمنان می‌خواستند با بعضی از هواپرستی ها و غفلتهای در درون؛  شایعه سازی ها و شایعه پراکنی های در برون  و سایت ها و فضاهای مجازی، فساد و گسترش فساد را به جامعه القا کنند و مردم را ناامید کند که همه جا را فساد گرفته است در حالی که امروز ادراک مردم ما این است که مبتنی بر انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ گونه فسادی در هاضمه انقلاب اسلامی قابل پذیرش نیست. خوشبختانه امروز به برکت هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی ، حضور مردم و اقدامات مجاهدان در این عرصه؛ نگاه مردم آن است که در ذات انقلاب اسلامی مبارزه با فساد نهاده شده است و مردم  به هیچ عنوان اجازه  نخواهند داد فساد در هیچ کجای این نظام لانه کند.
شکل گرفتن مجلس انقلابی پشتوانه بسیاری از اصلاحات در کشور و جزو جلوه های قدرت خواهد بود
رئیس قوه قضائیه در ادامه  یکی از ارکان شکل گیری ایران قوی را شکل گرفتن مجلسی قوی عنوان کرد و افزود: مجلس قوی با رای قوی مردم شکل می گیرد، باید چند روز دیگر پای صندوق های رای رفت و انتخاب نمایندگانی متعهد، انقلابی، متدین و دلداده به ارزش‌های انقلاب و داشتن دغدغه دین و دغدغه خواسته های مردم، می تواند یک مجلس انقلابی شکل دهد. شکل گرفتن مجلس انقلابی پشتوانه بسیاری از اقدامات در کشور و جزو جلوه های قدرت خواهد بود.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند و می‌خواهند مردم ناامید شوند و به آینده امیدوار نباشند و آینده را تیره و تار بپندارند، این سلاح دشمن و شیطنت دشمنان است در حالی که پیام انقلاب اسلامی پیام امید و امید آفرینی است؛ در این کشور هر کس با سخن، با عمل و با اقدام  مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده است و هرکس با سخنش، عملش و رفتارش مردم را مایوس کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
رئیس قوه قضائیه خطاب به خانواده شهدا، بیان داشت: خون فرزندان شما، کار خود را در منطقه و عالم انجام داده است؛ چراکه به ثاراله متصل شده است و خدا از خون امام حسین (ع)، حضرت قاسم ابن الحسن (ع)،حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع) نخواهد گذشت و از خون شهید سلیمانی و مدافعان حرم و اشک چشم‌های فرزندان شهدا نمی‌‎گذرد. یقین بدانید برکات خون مطهر شهدا و شهید سلیمانی به خروج آمریکایی‌ها از منطقه و آزادی مردم منطقه از دست سلطه گران، همبستگی هرچه بیشتر مردم ایران و عراق و مسلمان جهان و منطقه، افزایش روحیه مبارزه با دشمن و تنفر عمومی نسبت به آمریکایی‌ها خواهد انجامید.