کد خبر:10147   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 20 بهمن سال 1398 ساعت 13:25:0

شهدا راه آینده را در پاسداشت انقلاب مشخص کردند

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: شهدا سرو قامتانی هستند که راه آینده ما را در پاسداشت انقلاب مشخص کرده‌ اند و حق بزرگی بر انقلاب اسلامی و مردم دارند.


 محسن حاجی میرزایی در آستانه چهل‌ و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با فرشته کریمی همسر شهید فرهنگی محمودضیا بشرحق، در منزل وی دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر انقلاب اسلامی و مردم ‌دارند و خانواده شهدا هم در ادامه راه شهیدان با صبر جمیل خود و عمل به وصایای آنان نقش مهمی در زنده ماندن یاد و خاطره شهدا دارند.
در این دیدار همسر شهید محمودضیا بشرحق که از همکاران فرهنگی بازنشسته است، با تشکر از وزیر آموزش‌ و پرورش برای حضور در منزل این شهید بزرگوار گفت: این شهید بزرگوار با وجود داشتن شغل مناسب، با فراخوان شهید بهشتی وارد آموزش‌ و پرورش شد و معلمی را به‌ عنوان شغل خود انتخاب کرد. وی معلمی را در ادامه راه و سیره انبیا می‌دانست و اعتقاد داشت با کار فرهنگی و تربیت نسل می‌توان اقدام به ساختن جامعه کرد.
شهید محمودضیا بشرحق بیستم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
وزیر آموزش‌ و پرورش همچنین از پدر و مادر شهید حسین فهمیده که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری هستند، عیادت کرد.
در این دیدار حاجی میرزایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و شهدای انقلاب اسلامی، با برادر و خواهر شهید به گفت‌ و گو پرداخت و برای والدین آن شهید از درگاه خداوند طلب سلامتی و طول عمر کرد.