کد خبر:10057   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 13 بهمن سال 1398 ساعت 13:25:0

علما وحدت خود را در هندوستان تقویت کنند/ کسی باور نمی‌کرد ایران به محور مقاومت تبدیل شود

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با علمای شیعه هند، بر لزوم افزایش فضای وحدت بین علمای شیعه و اهل سنت در هندوستان تاکید کرد.


آیت‌الله اعرافی در دیدار با جمعی از علمای هند که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در آغازین روزهای  چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، برای بسیاری قابل تصور نبود که از ایران انقلابی سرچشمه بگیرد و معادلات جهان را تغییر دهد.
وی افزود: در آغاز طلبگی و مبارزات انقلابی، آینده ای برای خود غیر از تحصیل و زندانی و شاید اعدام متصور نبودیم، زیرا کسی تصور نمی کرد، چنین انقلابی در آفاق جهانی دنیا را این گونه تغییر دهد.
مدیر حوزه‌های علمیه  بیان کرد: در اوایل سیر انقلاب در مبارزات انقلابی به یاد داریم که حتی در نزدیکی انقلاب هم کسی باور نمی کرد چنین انقلابی قرار است مستقر شود.حتی در اواخر دوران ستم شاهی نیز در راهپیمایی ها کسی تصور نمی کرد انقلاب به جایی برسد، ولی امام(ره) همیشه به ما روحیه می دادند که این انقلاب به نتیجه می رسد.
وی گفت: فجر انقلاب در تاریک ترین شب های سیاه به نتیجه رسید. این تحول درونی در جامعه و سپس تحول بیرونی برای همه مردم غیرقابل باور بود. پس از پیروزی انقلاب عنوان می شد که این انقلاب به یک دهه هم نمی رسد، ولی امروز سالهای انقلاب به اربعین رسید و از آن هم گذشت.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبری انقلاب ما وارد یک فضای جدید شدیم. این انقلاب از درون حوزه استخراج شد. پدیده دومی که کسی باور نمی کرد این بود که ایران روزی به محور مقاومت علیه استکبار جهانی در منطقه مبدل شود. این تحولات به معنی نصرت الهی بود.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: اتفاق تاریخی پس از شهادت سردار سلیمانی آن بود که ایران بتواند پایگاه رسمی آمریکا را به شکل رسمی موشک باران کند. این مساله برای سیاست مداران دنیا حتی روس ها هم قابل باور نبود که ایران چنین پاسخی به آمریکا بدهد.
وی گفت: ما با دنیا سر جنگ نداریم، ولی باید دنیا تغییر کند و این ظلم بزرگ را که در حق مردم مظلوم در جهان انجام می شود را درک نماید. با همه این توطئه ها از جمله تحریم های بی نظیر علیه ایران، مردم ایران و علما و بزرگان و.. در این مسیر ثابت خواهیم بود.
امروز هم نیازمند یک جامعه شیعی عالم متقدر هستیم
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: در هندوستان باید وضعیت شیعیان و مسلمانان و همچنین وضعیت وحدت در این کشور تقویت شود. امروز هم نیازمند یک جامعه شیعی عالم متقدر باشیم، همچنین باید رابطه بسیار خوبی با برادران اهل سنت داشته باشیم و با همه مذاهب و ادیان رابطه خوبی داشته باشیم.
وی افزود: مسلمانان باید نقش مهمی در پیشرفت کشورشان داشته باشند. وظیفه ما به عنوان روحانیت در این زمینه یعنی حمایت از حوزه هند مهم است، ولی علمای هندوستان نقش اصلی را در این زمینه دارند.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروزه طلاب مستعد و بسیار خوبی در حوزه های علمیه تحصیل می کنند.جامعه مسلمان هند دو برابر جمعیت ایران است و این جامعه نیازمند حضور علمای قوی و صاحب نظر و فعال است.
حاج قاسم سلیمانی شاخ فتنه استکباری را شکست
وی با اشاره به طرح خیانت بار معامله قرن بیان کرد: همه مسلمانان و حوزه های علمیه جهان اسلام باید موضع فعال و روشنی در این قبال داشته باشیم. این حوادث و پروژه های تروریستی در منطقه برای افزایش امنیت اسراییل بود. حاج قاسم سلیمانی شاخ این فتنه استکباری را شکست.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: اگر داعش پیش میرفت، نوامیس جهان اسلام در خطر بود و اگر ایشان و این فرماندهی نبود، قطعا نقشه های استکبار در منطقه پیش می رفت.