کد خبر: 7130| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۹۳

رئیس کمیسیون سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: تشکیل مجمع اسلامی دانشجویان جهان اسلامی باید سریع تر به سرانجام برسد.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در کمیسیون سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به همت مجمع دانشجویان جهان اسلام و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بعد از ظهر امروز در هتل پارسیان برگزار شد، گفت: جهان اسلام با مسائلی درگیر است که از یک سو می‌تواند باعث پیشرفت‌هایی در حهان باشد، اما اگر مدیریت نشود، می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به جهان اسلام وارد کند.
وی افزود: کشورهای گوناگونان از قدرت‌های جهانی به خصوص آمریکا بیزار هستند به عنوان مثال جنبش جلیقه زردها در فرانسه.
رئیس کمیسیون سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: کشورهای جهان اسلام به لطف خداوند بسیار غنی از ذخایر انرژی و معدنی هستند؛ که این انرژی‌ها می‌تواند در خدمت پیشرفت مسلمانان قرار گیرد.
رستمی گفت: وحدت اسلامی ضرورت و هدف اصلی است؛ نه به عنوان یک شعار که گاهی به دست فراموشی سپرده شود.
وی ادامه داد: دین اسلام از تمامی مومنان و جهانیان دعوت می‌کند تا با حفظ وحدت با زخم‌هایی نطیر فلسطین که توسط نا اهلان به مسلمان ایحاد شده است، را حل کنند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: کشور یمن توسط سلطه‌جویان آمریکا و نوکران آن، به تاراج رفته است. مردم کشمیر سال‌هاست که در رنج به سر می‌بردند و جهان اسلام باید بسیج شود تا به مردم مظلوم کمک کنند.
رستمی با بیان اینکه دانشحوبان پرچم‌دار وحدت جهان اسلام باشد؛ عنوان کرد: دانشجویان و مجموعه‌های علمی جهان اسلام باید در خدمت ترویج تمدن اسلامی در دنیا باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع اسلامی دانشجویان جهان اسلامی باید سریع تر به سرانجام برسد. شعار این کمیسیون وحدت امت در دفاع از قدس شریف است.

منبع:ایسکانیوز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7