کد خبر: 21413| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۱ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۰:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۸

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون به‌دنبال آن هستیم که الگوی رتبه‌بندی مدارس را آماده و مدارس را رتبه‌بندی کنیم گفت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش مشغول کار بر روی این الگو هستند.
یوسف نوری اشاره به فراهم شدن زمینه‌های اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین اظهار کرد: چندی پیش پژوهشی پیرامون تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در بعد میدانی و ملی از سوی مجمع تشخیص انجام شده بود که نشان می‌داد کسانی که تحول بنیادین را پیگیری می‌کنند آن را تا ستاد می‌رسانند، اما از اداره کل، به سطوح پایین‌تر نمی‌رود.
وی افزود: این درحالی است که تحول باید در مدرسه اتفاق بیفتد. ما ۴۰ هزار کارمند اداری داریم و ۹۶۰ هزار پرسنل ما در مدرسه حضور دارند و باید تحول را از مدرسه شروع کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لذا اکنون به دنبال آن هستیم که الگوی رتبه‌بندی مدارس را آماده و مدارس را رتبه‌بندی کنیم گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش مشغول کار بر روی این الگو هستند.
نوری ادامه داد: در ماه‌های گذشته حدود ۱۷۰۰ نفر از جوانان مشتاق را در گام اول در ۱۰ روز آموزش دادیم تا به "رهیاران تحول" تبدیل شوند. یک‌سری مدارس هم که به صورت خودجوش سندتحول را اجرا کرده‌اند، تحت عنوان "مدارس تحولی" شناسایی کرده‌ایم و قصد داریم آنها را در قالب مطالعات الگوبرداری به جامعه معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید یک زنجیره تامین شکل بگیرد و همه را با همدیگر هماهنگ کنیم گفت: هماهنگی در ستاد انجام می‌شود، اما در قاعده هرم باید شبکه‌ای ایجاد شود و تحول را شروع کنیم. الگوی رتبه‌بندی مدارس، این روند را کنترل می‌کند که هر مدرسه چه میزان در اجرای سند پیش رفته است. این رتبه‌بندی سال به سال انجام می‌شود و می‌تواند نقطه شروع تحول باشد. غیراز این راهی وجود ندارد.
وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: این کارها به تدریج در حال انجام است. مردمی‌سازی در آموزش و پرورش را نیز دنبال می‌کنیم و درصدد آن هستیم که با مردم شفاف حرف بزنیم و مردم هم به ما کمک کنند. همچنین ۵۰۰ گروه جهادی را در ایام عید نوروز به مناطق محروم اعزام کردیم و ۱۰۰ هزار نفر در این مناطق کار می‌کردند. مشارکت خیرین نیز بیش از دوبرابر شده است.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7