کد خبر: 17325| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۱ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۸۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی و نیروی مورد نیاز استان‌ها برای شروع سال تحصیلی آینده مورد توجه قرار گرفت و تاکید شد که حتی یک کلاس بدون معلم نباشد.
 محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در برنامه تصویری «نگاه هفته» افزود: در هفته گذشته اجلاس مدیران کل استان‌ها به همراه معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد. معمولا این جلسه زمانی تشکیل می‌شود که وزارت‌خانه برای شروع سال تحصیلی جدید آماده‌ می‌شود.
وی ادامه داد: در این جلسه موضوعات مختلفی در دستور کار قرار گرفت و با چارچوب‌های تعیین شده و توافقات صورت گرفته ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده به درستی انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین درباره ثبت نام و کیفیت و برگزاری غیرحضوری ثبت نام صحبت شد و دغدغه ها مورد بحث قرار گرفت. در این راستا ستاد مهر اعلام موجودیت کرد که برای تمهید مقدمات شروع سال جدید، فعالیت‌ها را آغاز کرده و درباره توصیه و رهنمودها در این نشست گفت و گو شد.
بازگشت دانش آموزان به مدرسه پس از ۲ سال دوری 
حاجی میرزایی افزود: دانش آموزان در مهر ماه سال آینده پس از ۲ سال دوری از مدرسه دوباره به این فضا باز می گردند. بنابراین معلمان و دانش آموزان و مدیران شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند و باید درباره ارزیابی فعالیت‌های آموزشی در دوره دوری دانش آموزان از مدرسه تدابیری اندیشیده شود که همین موضوع پروژه مهر را متفاوت از سال‌های گذشته می‌کند.
وی یادآور شد: همچنین توزیع کتاب‌های درسی دغدغه دیگری بود که به بحث گذاشته شد. در این جلسه سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس درباره تجهیز و بهسازی مدارس کشور گزارش‌هایی را به آگاهی استان‌ها رساند.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در شروع سال تحصیلی، سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی‌ها انجام می‌شود. سال گذشته بیش از ۹۸ درصد این دانش آموزان به صورت حضوری  سنجش شدند و تحت ارزیابی علمی قرار گرفتند که اگر نقصی دارند، تشخیص داده و سریعتر برای آنها چاره جویی شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: سنجش دانش‌آموزان امسال از ابتدای خرداد ماه انجام می‌شود. تعداد این مراکز افزایش یافته و سیستم نوبت دهی به صورت الکترونیکی فعال شده است تا از اجتماع خانواده ها در مدارس جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه برگزاری شایسته امتحانات در هفته گذشته مورد بحث قرار گرفت، گفت: هریک از معاونت‌ها و استان‌ها دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. تجریه مناسبی بود که دیدگاه همه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا ورود مناسبی به سال تحصیلی آینده داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شورای عالی آموزش و پرورش هفته گذشته برگزار شد. در این جلسه نتایج آزمون بین المللی تیمز مورد بررسی قرار گرفت که وضعیت دانش آموزان در پایه چهارم و هشتم در دروس ریاضی و علوم چه سیری را نشان می‌دهد.
حاجی میرزایی افزود:  نتایج نشان می دهد در آزمون علوم پایه چهارم و هشتم و ریاضی پایه چهارم بهبود وضعیت حاصل شده، اما در ریاضی پایه هشتم وضعیت مناسب نیست.
وی اظهار داشت: در مجموع نمره‌ای که در این ۲ پایه گرفته شد، از متوسط کشورهای شرکت کننده پایین تر است که باید برای بهبود وضعیت  تدبیر شود. بنابراین گفت‌و گوهای مفصل برای ارتقای کیفیت آموزش انجام شد. همچنین امسال سنجش ملی در پایه ششم ابتدایی در دستور کار قرار گرفت تا ارزیابی دقیق صورت گیرد. 
درآمدزایی ارزی از پروژه کیمیای پارس خاورمیانه
وزیر آموزش و پرورش درباره افتتاح پروژه سبلان نیز توضیح داد: افتتاح پروژه سبلان هفته گذشته صورت گرفت که یکی سرمایه گذاری های خوب صندوق ذخیره فرهنگیان است.
حاجی میرزایی ادامه داد: اولین افتتاح در این حوزه کیمیای پارس خاورمیانه بود که الان درآمد ارزی دارد و تمام تولیدات صادراتی است و به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی افزود: همچنین پتروشیمی بزرگ دیگر با عنوان دنا و سیراف در دستور کار است که به زودی در یکی ۲ سال آینده به نتیجه می‌رسد و با افتتاح این  چهار پروژه پتروشیمی، هلدینگ پتروفرهنگ که سرمایه گذار این پتروشیمی ‌هاست به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول تبدیل می‌شود و از منافع حاصل از این سرمایه‌گذاری‌های مناسب فرهنگیان بهره‌مند شوند.
افتتاح مجتمع دکتر نصیری با ۵۴ کلاس درس
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک مجتمع آموزشی ویژه به نام دکتر نصیری در منطقه جنوبی شهر تهران افتتاح شد، اظهار داشت: در این مجتمع سه تن از وزرای سابق آموزش و پرورش و برخی از شخصیت‌های ویژه تاثیرگذار تحصیل کردند که این مدرسه را به یک مدرسه ماندگار تبدیل کرده است.
حاجی میرزایی ادامه داد: این مدرسه یک ساختمان قدیمی داشت و نوسازی این مدرسه به بهره برداری رسید، این مجتمع ۵۴ کلاس درس دارد و در همه دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز جذب می‌کند.
وی یادآور شد: این مدرسه،مجتمعی با هفت آزمایشگاه، سالن ورزشی بزرگ، کتابخانه و محیط ‌های تفکیک شده برای دانش آموزان دوره‌های تحصیلی مختلف است.
آموزش و پرورش پیگیر ارتقای فوق‌العاده فرهنگیان است
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره مصاحبه محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه  در باره فوق العاده فرهنگیان، توضیح داد: این مصاحبه دغدغه‌ای را برای فرهنگیان ایجاد کرد که درباره این فوق‌العاده لازم است توضیحاتی ارائه دهم.
حاجی میرزایی افزود: یک فوق‌العاده فصل دهم است که از اسفند ۹۸ برای تمام فرهنگیان اعلام شده و دولت تصمیم گرفت به همه همکاران بپردازد و همه از منافع آن بهره‌مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: فوق العاده دیگر ویژه است که در قانون پیش‌بینی شده تا سقف ۵۰ درصد پرداخت شود. با توجه به آن‌چیزی که تا کنون وجود دارد اجازه داده شد بین ۹ تا ۲۱ درصد جمعیت همکاران فرهنگی پوشش داده شود. وزارت آموزش و پرورش در این راستا از سال گذشته فعال بوده که این میزان پوشش ارتقا یابد.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سازمان امور اداری و استخدامی برنامه‌ای برای اجرایی کردن این ظرفیت قانونی داشته است. امید است مجموعه تلاش‌ها به نتیجه برسد، اما تاکنون مجوزی برای این ۵۰ درصد نداریم، مصوبه‌ای در این زمینه صادر نشده، اما پیگیر هستیم از این فرصت برای ارتقای وضعیت حقوقی همکاران استفاده شود.
حاجی میرزایی یادآور شد: با تمام جدیت پیگیر ارتقای این فوق العاده هستیم که در این خصوص تصمیم گیری شود. این تصمیم گیری شامل همه کارکنان دولت می‌شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7