کد خبر: 15310| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۹۴

مدیر حوزه های علمیه گفت: در طول بیش از ۷۰ سال از جنایت رژیم جعلی صهیونیستی، فتوای بزرگان دین و علمای اسلامی، همواره بر حرمت همکاری با این رژیم بوده است.
آیت الله اعرافی، امروز در اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی» که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و  از سوی مجمع عمومی این نهاد حوزوی برگزار شد، گفت: مراجع عظام،‌ علما و حوزه های علمیه از نخستین روزی که خنجر بر قلب امت اسلامی وارد شد و رژیم جعلی بر قطعه ای از سرزمین اسلامی سیطره پیدا کرد، این حرکت متجاوزانه را محکوم کردند و در طول بیش از ۷۰ سال از جنایت این رژیم، فتوای بزرگان دین همواره بر حرمت همکاری با این رژیم بوده است.
فتوای ۷۰ ساله علمای اسلام بر حرمت ارتباط و همکاری با رژیم صهیونیستی
عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: از سوی علمای بزرگ اهل سنت از فرق و طوایف مختلف بر این حکم شرعی و وجوب مبارزه  با رژیم جعلی صهیونیستی تأکید شده و فتوا داده اند و علمای نجف و قم موضع واحد براساس اندیشه فقه اسلامی در برابر این پدیده نامبارک داشته و مبارزه کرده اند و در مقام عمل نیز وارد میدان شدند تا اینکه این رسالت به امام راحل و انقلاب اسلامی ایران و محور مقاومت رسید.
امام جمعه قم اظهار داشت: در این ۷ دهه شاهد خط واحد مقاومت در برابر این رژیم از سوی علما و حوزه ها بوده ایم  و امروز هم این صدای واحد را از علمای شیعه و مراکز دینی شاهد هستیم.
غصب بزرگ تاریخی
وی بیان داشت: نخستین مطلب این است که چرا فلسطین ؟ و چرا در این مورد ، موضع واحد را شاهد هستیم؟؛ در این باره باید گفته شود، غصب سرزمین مردم مسلمان فلسطین که بعد از جنگ جهانی صورت گرفته و این غصب بزرگ تاریخی است و کمتر از این نوع غصب ها در تاریخ جهان با دامنه وسیع شاهد هستیم. بنابراین پدیده اسرائیل، پدیده غصب، سیطره جویی و ظلم و اشغال گری بسیار وسیع در تاریخ بشریت است.
آیت الله اعرافی گفت: از سوی دیگر، غصب خانه ها و زمین های مردم مسلمان فلسطین، هجوم به عزت و کرامت امت اسلام بوده است. این که در قلب امت اسلام و با کمال پررویی منطقه وسیع و مقدس اشغال شود و فلسطینیان از آن منطقه بیرون رانده شوند، این تعرض به کرامت اسلام و انسان مسلمان و کشورهای اسلامی است.
عضو شورای عالی حوزه افزود: از سوی دیگر  این موضوع یک مقوله نمادین دینی و مذهبی است و آن قبله اول جهان اسلام است. این دست‌اندازی به قبله اول مسلمانان جهان و خطه راهبردی جهان اسلام، در درون خود سیطره بر قبله اول مسلمانان در جهان را هم به همراه داشت و این خود تعرض به نمادهای دینی و ارزش های متعالی امت اسلام است.
وی اظهار داشت: قدس و مسجد الاقصی در سیطره شیطانی قرار گرفت و کرامت معنوی و دینی امت اسلام تهدید شد. از سوی دیگر این پدیده نامبارک در محدوده کوچک محصور نیست، چرا که نقشه ی از نیل تا فرات و توسعه طلبی اسرائیل روی میزهایشان پهن بوده و هست.
رژیم صهیونیستی در درون و بیرون در محاصره مقاومت است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: گرچه با وجود انقلاب اسلامی و مجاهدت نیروهای انقلابی امروز محور مقاومت شکل گرفته و این رژیم در درون و بیرون در محاصره مقاومت است، ولی هیچگاه نقشه های توطئه طلبانه اسرائیل کنار گذاشته نشده است؛ چرا که قبل از پیروزی انقلاب، چندبار به کشورهای اسلامی حمله کرد تا بتواند سرزمین های اشغالی را توسعه دهد و اندیشه توسعه طلبانه شیطانی را محقق کند.
آیت الله اعرافی گفت: علاوه بر این که ذات این اندیشه امر نامبارک است، همزمان در درون افکار رژیم غاصب فکر توسعه طلبانه بسیار وسیعی وجود دارد و اگر ذره‌ای امت اسلامی عقب نشینی کنند، آنها پیش خواهند آمد.
عضو شورای عالی حوزه افزود: این توسعه طلبی، گاهی به صورت مرزی و گاهی فرهنگی است که این دومی بسیار خطرناک است. طرح های پیدا و پنهان برای تسخیر امت های اسلامی و نفوذ آنها  است. این طرح ها در منشور صهیونیزم وجود دارد و بارها تأکید بر توسعه مرزها کرده اند.
مساله فلسطین با سرنوشت همه جهان اسلام ارتباط دارد
استاد حوزه علمیه قم، اظهار داشت: به همین دلیل مسئله فلسطین دارای اهمیت فوق العاده ای است، چرا که قضیه، چند ضلعی است و با سرنوشت همه جهان اسلام و کشورهای اسلامی ارتباط دارد.
وی بیان داشت: مسئله سرزمین فلسطین مسئله ملی برای مردم آن و قصه آن عربی است که از سوی اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته است. اما فراتر از این دو مسئله، بعُد اسلامی و همه گیر هم دارد. این همان مسئله ای است که امام راحل در همان آغازین روزهای انقلاب، تأکید کردند و گفتند که هرگز اسلام اجازه نمی دهد این سرزمین از مسلمانان گرفته شود و دشمن در آنجا حاکم شود. این موج در همه عالم اسلام اثر گذاشت.
آیت الله اعرافی گفت: بحث دیگر بعُد انسانی و رعایت حقوق انسانی است و همه مسلمانان و انسانها باید به این موضوع هم توجه داشته باشند. پس مسئله فلسطین با همه مسائل انسانی، فرهنگی و اسلامی و... گره خورده و این غصب، زشت ترین غصب جهان معاصر به شمار می رود.
عضو شورای عالی حوزه افزود: البته مسئله غصب در هر کجا اتفاق بیفتد زشت است مانند بحث قره باغ. این کارها و حتی تعدی بعضی از کشورهای اسلامی به کشورهای اسلامی دیگر هم ناروا و خفت بار است، اما بحث غصب فلسطین با همه ابعادی که مطرح شده، مسئله نمادین است و اگر قدرت اسرائیل پا گیرد و با آن مقابله نشود، منشأ همه فسادها و آسیب ها به کشورهای اسلامی مانند مصر، اردن و... تا ایران خواهد شد. این داستان از این لحاظ بسیار مهم و با اهمیت است.
موج انقلاب اسلامی اسرائیل را محدود کرد
امام جمعه قم اظهار داشت: اما گفتمان انقلاب اسلامی و موج انقلاب برای اولین بار اسرائیل را محدود کرد. در چند جنگ قبلی مسلمانان در مقابل اسرائیل می باختند، اما اولین باری که در شعاع انقلاب، محور مقاومت شکل گرفت، شاهد شکست این رژیم از حزب الله لبنان بودیم.
وی بیان داشت: امروز، محور مقاومت پدیده جدیدی است که اسرائیل را در خود محدود کرده و این برای مستکبران عالم بسیار سخت آمد. در برابر این پدیده هر چه تلاش کردند نتوانسته اند به پیروزی برسند و دائم هم شکست خورده اند. در این رابطه برای مقابله با اسلام اقدام به طراحی و تربیت گروهای تکفیری و جنگ مذهبی و تخریب چهره اسلام و مشغول کردن امت مسلمان به یکدیگر و دگر سو، فشار آوردن به کشورهای کوچک و حقیر منطقه است تا این ملت ها را به سمت سازش ببرند.
جنگ یمن برای متوقف کردن محور مقاومت بود
آیت الله اعرافی گفت: بیشترین این اتفاقات در دوره رئیس جمهوری ترامپ ایجاد شد. این شخص دولت های حقیر منطقه را به ذلت وادار کرد. این مسئله و بحث یمن پدیده شومی است که برای مخدوش کردن و متوقف کردن محور مقاومت ایجاد شد.
عضو شورای عالی حوزه افزود: همه باید بدانند که محور مقاومت شکل گرفته و این ذلت های تسلیم، حتما به نقطه پایانی می رسد، چرا که ترامپ به بهانه انتخابات و پیروزی در آن، این فشارها و توطئه ها را ایجاد کرد و امروز از او خبری نیست و هر کسی که به دنبال ظلم و تجاوز باشد، خبری هم نخواهد بود.
مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: بعد از توهین به پیامبر اسلام(ص)، شاهد ننگ و ذلت دولت های منطقه بودیم. اما امت اسلام، حتما اجازه موفقیت به آنها را نخواهد داد و دکترین محور مقاومت و امت اسلام و ایران اسلامی این است که ما می توانیم بدون جنگ این رژیم جعلی را شکست دهیم و راهش این است که انواع روابط سیاسی، اقتصادی و... با این رژیم قطع شود.
وی بیان داشت: در کنار آن محور مقاومت در مسائل مختلف اقتصادی و... در مجامع بین المللی مورد حمایت قرار گیرد و نهایت این که سخن امت اسلامی و گفتمان انقلاب، در مسئله فلسطین انتخاب آزاد میان صاحبان حق در فلسطین است.
انتخاب آزاد در فلسطین
آیت الله اعرافی گفت: همانطور که رهبر انقلاب گفتند همه فرق در این انتخاب آزاد شرکت کنند تا دولت درست و قانونی فلسطینی به وجود بیاید. البته اگر امریکا به این منطق انسانی و بشری و عقلانی تن ندهد، راه آن مبارزه است و امت اسلام این مبارزه را رها نخواهد کرد. 
 

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7