کد خبر: 9918| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳۰ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۹۹۹

وزیرآموزش و پرورش بر لزوم اصلاح زیرساخت‌ها با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایا تاکید کرد و گفت: تعداد ۳۵ کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان و ۵۰ کانکس در بین مناطق و شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
محسن حاجی میرزایی در بدو ورود به فرودگاه کنارک  اظهارکرد: حوادث و بلایای طبیعی، تلخ و ناگوار و زندگی انسان‌ها را تحت الشعاع قرار می‌هد و موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم می‌شود، لیکن می‌طلبد تا با اصلاح زیرساخت‌ها،آسیب‌های ناشی از اینگونه حوادث را کاهش دهیم.
وزیرآموزش‌وپرورش افزود: این حوادث گاهی مجالی برای تشخیص الویت‌ها و نیازهای مهم و حیاتی در بسیاری از مناطق می‌شود و می‌تواند هشداری برای توجه و دقت بیشتر در رعایت مساوات و عدالت توزیع امکانات باشد.
وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان بسیاری از فضاها و اماکن آموزشی دچار آسیب شده‌اند، به گونه‌ای که ۵۶مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۸۶مدرسه نیاز به تعمیرات دارند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت، تدبیر و ورود موثر خیرین نیک‌اندیش تعداد۲۰مدرسه توسط این عزیزان احداث خواهد شد و دربرنامه‌ای دیگر ۶استان را بعنوان استان‌های معین به منظور همیاری با سیستان و بلوچستان ماموریت داده‌ایم.
وی از ارسال ۳۵کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴میلیارد تومان و۵۰کانکس برای برطرف نمودن کوتاه مدت مشکلات مدارس آسیب دیده خبرداد و گفت: باهدف رفع کامل این مشکلات علاوه بر اقدامات یاد شده برنامه‌هایی میان مدت و بلندمدت نیزپیش بینی و اجرایی خواهد شد.

منبع:مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7