کد خبر: 9803| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۱ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۸۸۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محفل شعرخوانی «نگین سلیمانی» پاسداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیامی صادر کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام دکتر صالحی آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لایضیع اجر المومنین
این روزها، شاهد شکوه حماسه ایرانی هستیم. ایران و ایرانی در سوگ سردار رشید خود می‌گرید و می‌خروشد. از ذرات خون پاک او، قطرات اشک است که بر گونه‌ها می‌ریزد و با ناله‌های آتشین، با اسطوره‌های مقاومت عهدهای تازه می‌بندد. 
به راستی دوباره وطن جوان شده است. از دم مسیحایی او که ققنوس‌وار از خاکستر سوخته برخاست و همگان را بر خوان خونین خود نشاند، طعنه‌ها و کینه‌ها را زدود و مهر و همدلی را بر سفره ایرانی آورد. و اینک شاعران نکته‌سنج در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گرد آمده‌اند تا روایت مشتاقی کنند و با نوای طبع حزین، در خزان هجران گل بسرایند و عهد وفا را تغزل کنند. 
از تمامی برگزارکنندگان محفل «نگین سلیمانی» صمیمانه قدردانی می‌کنم و به مردمان کریم و حاج قاسم پرور کرمان که اکنون قهرمان ایران در خاک آن دیار آرمیده است، درود می‌فرستم.»
گفتنی است، محفل «نگین سلیمانی» از محافل شعرخوانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، صبح جمعه(۲۰ دی‌‌ماه) در جوار مزار مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

منبع:روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7