کد خبر: 4391| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۸۱۲

جلسه 119 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز دوشنبه 27 خرداد 1398 به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورد دستور و مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه که با حضور اعضای ستاد و همچنین وزیر امورخارجه برگزار شد، موضوع "سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی" مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه که دومین جلسه در مورد این سند بود اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرایی سازی این سند  بررسی شد.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که نگاه حاکم بر "سند جامع روابط علمی بین المللی‌ جمهوری اسلامی ایران" نگاه مبتنی بر فرصت‌ها و لزوم استفاده از ظرفیت دیپلماسی علمی برای پیشرفت کشور است.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بر  اساس این سند وظیفه ترسیم نقشه راه نهادها و سازمان‌های علمی و امنیتی در زمینه دیپلماسی علمی و فناوری بر عهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است و به همین منظور در این جلسه گزارش تهیه شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد.
وی افزود: این گزارش از آن جهت مهم است که محور اجرای‌سازی این سند معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری است.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در گزاش ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری برنامه‌های 11 دستگاه مسئول در این زمینه ارائه شد.
دکتر کبگانیان گفت: البته بعضی از اعضاء به این موضوع اشاره کردند که باید به جای برنامه‌های دستگاه‌ها، نقشه راه ارائه شود.
وی افزود: امیدواریم با تلفیق و رفع تعارض از این برنامه‌ها تا یکسال آینده، نقشه راه همه دستگاه‌ها در زمینه دیپلماسی علمی و فناوری مشخص و معین شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه همچنین یک مصوبه مهم در مورد "سازمان همکاری‌های علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران" با تاکید اعضاء به تصویب رسید.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: البته در این زمینه ملاحظاتی وجود دارد و دولت نسبت به تاسیس یک سازمان جدید محدودیت قائل است؛ اما مقرر شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلیات وظائف و تشکیلات این سازمان را در جلسه آینده ارائه کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر مطرح شده جلسه 119 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، موضوع دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور بود که مقرر شد مشکلات این دانشجویان برطرف شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  دکتر کبگانیان در مورد اساتید دانشگاه دارای تابعیت دوگانه نیز گفت: با توجه به این موضوع که جمع کثیری از ایرانیان متخصص مقیم خارج کشور دارای تابعیت دوگانه هستند و در عین حال برای خدمت به کشور آمادگی دارند؛ مقرر شد تا مشکلات این افراد در زمینه‌های مختلف مانند اقامت، همکاری علمی و ... برطرف شود.

 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7