کد خبر: 21495| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۴ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۷:۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۶۲

وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان کنکور یک بار دیگر فرصت ترمیم معدل پیدا کردند.
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانش آموزان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی خود فقط یک بار و با پرداخت هزینه در آزمون ترمیم دروس مورد نظر شرکت کنند.
وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد دانش آموزانی هم که پیش‌تر نمرات دروس نهایی خود را ترمیم کرده‌اند؛ یک بار دیگر اجازه دارند از این فرصت استفاده کنند.
در حقیقت درخواست آزمون ترمیم معدل از سوی داوطلبان کنکور نظام قدیم پیش از این مطرح شده بود. داوطلبانی که در سال‌های قبل در امتحانات نهایی شرکت کرده بودند و به دلیل اهمیت نداشتن این امتحانات در نتیجه کنکور در آن زمان، چندان این امتحانات را جدی نگرفتند.
بنا بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش از کنکور سال ۱۴۰۲، سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد در نتیجه کنکور داوطلب تأثیر گذار است. به همین دلیل داوطلبان از وزارت آموزش و پرورش خواسته بودند تا مجدداً آزمون‌های ترمیم معدل را برگزار کنند.
به دنبال درخواست بسیاری از داوطلبان کنکور که عمدتاً از داوطلبان نظام قدیم آموزشی بودند؛ روز گذشته در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد تا دانش آموزان برای ایجاد سابقه تحصیلی مناسب و ترمیم نمرات دروس نهایی خود فقط یک بار و با پرداخت هزینه در آزمون ترمیم دروس مورد نظر شرکت کنند.
پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری آزمون ترمیم معدل گفت: اگر از ما سوابق تحصیلی دانش آموزان را بخواهند؛ این سوابق در اختیار سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. اما دانش آموزانی که نظام قدیم آموزشی هستند؛ باید بتوانند یک آزمونی بدهند که استاندارد باشد و بعد سوابق آنها را به سازمان سنجش ارسال کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص چگونگی برگزاری آزمون ترمیم معدل گفت: نحوه برگزاری این آزمون باید در شورای سنجش و پذیرش بررسی شود و آن وقت ببینیم به چه نتیجه‌ای می رسیم. اینکه آیا باید این آزمون‌ها در یک ماه اخیر برگزار شود یا به آینده موکول شود یا چه تعداد آزمون می‌تواند برگزار شود؛ باید منتظر بررسی شورای سنجش و پذیرش و شورای عالی آموزش و پرورش باشیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7