کد خبر: 21184| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۶ مهر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۸:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۵۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: کسری نیروی انسانی در واحدهای آموزشی نداریم و کمبود معلم در سال تحصیلی جدید به روش‌های مختلف جبران شد.
یوسف نوری در حاشیه آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیرساز برکت شهرستان آبادان با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته احکام رتبه بندی همکارانی که تاکنون بارگذاری مدارک خود در سامانه رتبه‌بندی تکمیل کرده باشند، در مهرماه صادر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تغدیه رایگان دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار از هفته آینده آغاز خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: ابلاغ اعتبار تغدیه رایگان دانش آموزی انجام شده است و هفته آتی روند توزیع آن به صورت ۲ روز در هفته آغاز می‌شود که اولویت با دانش آموزان مناطق محروم، خواهد بود و برای این امر تاکنون ۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است‌.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مسئله نیروی انسانی و تامین نیروی های تحولی در آموزش و پرورش یک برنامه اولویت دار است؛ خاطرنشان کرد: احیای تربیت معلم ۲ ساله برای تامین نیروی انسانی مناطق مرزی؛ عشایری و روستایی؛ استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های جامع به صورت دو در سه و ۳ به اضافه یک و همچنین استفاده از تربیت شدگان دانشگاه‌های برتر در قالب اعطای بورس معلمی از جمله مهمترین برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای ارتقای شاخص نیروی انسانی است.
نوری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی توجه به جذب نیرو بر اساس پنجره جمعیتی است و تامین نیروی انسانی ماندگار، توانمند، تحولی و بر مدار سند تحول بنیادین است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در بحث دانش‌آموزان اتباع در سال گذشته بالغ بر۵۶۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات آموزشی تربیتی قرار داشتند که امسال نیز دانش آموزانی که دارای تاییدیه هستند بدون هیچ مشکلی در مدارس ثبت‌نام شدند و در حال دریافت خدمت هستند‌.
توزیع ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات کارگاهی در هنرستان های کشور
وزیر آموزش و پرورش همچنین از توزیع ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات اختصاصی کارگاهی بین هنرستان‌های سراسر کشور خبر داد.
نوری اظهار کرد: مهمترین بستر تحقق شعار سال و توسعه کمی و کیفی مراکز دانش بنیان تعلیم و تربیت است، زیرا این نهاد می‌تواند با تربیت دانش آموزانی خلاق؛ ایده پرداز و متفکر گام مهمی در راستای کارآفرینی و به دنبال آن کمک به تولید بردارد‌.
وی در ادامه با تشکر از تلاش های خیرین مدرسه ساز در راستای تحقق نهضت ارتقای شاخص های فضای آموزشی در کشور؛ خاطرنشان کرد: علم، اجتهاد، عمل و تولید ارکان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستند که باید از بستر مدرسه و فضای آموزشی مناسب دنبال شوند و خیرین نقش مهمی در تحقق این امر در کشور ایفا می کنند که شایسته تقدیر و تشکر است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی دانش آموزان با ایده پردازی و خلق دانش آشنا می‌شوند و نقطه عطف شکل گیری شخصیت علمی دانش آموزان است. در دوره متوسطه اول این شخصیت شکل پیدا می کند و در دوره متوسطه دوم به ظهور و بروز می‌رسد. همچنین در مرحله دانشگاهی و در خاتمه این مراحل مهم، تکمیل شخصیت علمی؛ شاهد رسیدن به اهداف آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی و گام دوم خواهیم بود که به تولید دانش می پردازند.
نوری ضمن اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان، خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان های سراسر کشور اختصاص یافته است.
مشکل کمبود معلم به روش‌های مختلف حل شد
وزیر آموزش و پرورش گفت: کسری نیروی انسانی به صورت کلی و کمی در واحدهای آموزشی نداریم و کمبود معلم در سال تحصیلی جدید به روش‌های مختلف جبران شد.
نوری اظهار داشت:بخشی از کمبود معلم را با استفاده از ماده ۲۸ و استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم، تبدیل وضعیت ایثارگران و قانون تامین تکلیف با جذب ۲۰ هزار نفر ،بخشی از طریق اضافه تدریس و دبیران بازنشسته و بخش دیگری نیز با بکارگیری ۱۵ هزار دانشجوی سال چهارم تربیت معلم پایه ابتدای جبران شده است.
وی افزود: به طور کلی هم‌اکنون کسری نیروی انسانی به صورت کلی و کمی نداریم و بخشی از نیازهای استان‌های هدف نیز تامین شده است.
شکست حصر آبادان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است
وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در پنجمین همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت آبادان در سینما مهر این شهر اظهار داشت: عملیات ثامن‌الائمه شکست حصر آبادان وضعیت جنگی ایران را از نقطه پایین نظامی به آوج رساند.
وی افزود: این عملیات که به فرمان تاریخی امام راحل طراحی و اجرا شد به آزادسازی ۱۵۰ هزار متر مربع از خاک کشور از دست دشمن متجاوز بعثی منجر شد.
نوری با اشاره به برگزاری نماز جمعه توسط آیت‌الله جمی در زمان محاصره شهر آبادان و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس گفت: باید در جهاد تبیین واقعیت های این دوران را بیان و نسل جدید انقلاب را با آنها آشنا کرد.
وی افزود: مردم آبادان در محاصره ۳۵۰درجه عراق در شهر خود باقی ماندن و مقاومت بی‌نظیری از شهر خود انجام دادند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تحرک برخی عوامل آشوبگر در چند روز گذشته در برخی نقاط کشور اشاره کرد و بیان داشت: تمدن اسلامی ایرانی در هر جای جهان در حال خودنمایی است و دشمن در تقابل بین تمدن‌ اسلامی و غربی از همه عوامل خود از جمله شبیخون فرهنگی و ترور برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.
وی افزود: مردم خوزستان در حوادث اخیر خوش درخشیدند که از برکات نظام اسلامی و ولایت مداری مردم این خطه از کشور است.
نوری به نشان دادن تصویر شهید قاسم سلیمانی توسط رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور انقلابی و ارزشی با همه توان پیگیر رفع مشکلات کشور است.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7