کد خبر: 20962| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۷ مرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۰:۷:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۲

سی و چهارمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی کشور امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.
حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سی و چهارمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی کشور که امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد، گفت: قرارگاه قرآنی که در سازمان دارالقرآن می‌خواهد راه اندازی شود اتفاق مهمی در امر جهاد تبیین است. جهاد تبیین نباید از فوریت بیافتد. مهم این است که جامعه از جرعه جرعه قرآن بهره مند شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا بهره مندی افراد جامعه از قرآن مضاعف شود. زمانی جامعه به قدرت می‌رسد که بهره اش از کتاب آسمانی قرآن زیاد باشد.
وی ادامه داد: در امر جهاد تبیین باید گام‌های مؤثری برداریم و اگر از بابت وظیفه در امور قرآنی جایگاهی داریم اگر به جهاد تبیین بپردازیم مسائل دیگرمان نیز پیش خواهد رفت.
قمی با تاکید بر اینکه در مقابل قرآن کوتاهی کردیم گفت: اگر افراد جامعه لذت قرآن را و همان تلاوت‌های کوتاه را بچشند دیگر از این کتاب آسمانی دور نخواهند بود و آنچه ضرورت و فوریت جامعه است جهاد تبیین بوده و بیش از هر مجموعه و نهادی مؤسسات قرآنی هستند که باید در تبیین این امر پیشگام باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما در سازمان تبلیغات از برخی از این اقدامات حمایت می‌کنیم و قول می‌دهیم آنچه که از توانمان بر می‌آید، رخ دهد.
وی اظهار داشت: همتی باید توسط همه افراد مسئول در کشور رخ دهد تا جهاد تبیین به عرضه ظهور برسد. اینکه چند میلیون نفر در محافل قرآنی حفظ، تفسیر، تدبر و جلسات خانگی حضور داشته باشند خوب است اما کافی نیست بلکه باید کل جامعه را از نور این کتاب الهی بهره مند سازیم.
قمی گفت: برای اینکه تبیین رخ دهد باید نوآوری در روش، ابزارها و بیان شیوا در فعالیت‌های تبلیغی قرآنی داشته باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: زمانی که مردم به نور الله نظر می‌کنند تصمیماتش نورانی‌تر و صحیح‌تر می‌شود. مادر این جلسه که از مقام استاد مفسر قرآن استاد ابوالفضل بهرام پور تجلیل می‌کنیم امیدواریم استان‌های مختلف بتوانند شاگردانی با تعالیم این مفسر قرآنی داشته باشند تا به نورانی شدن جامعه‌ای که زیر آتش دشمن قرار دارد کمک کند.
در ادامه بهرام پور مفسر قرآن با بیان اینکه امامان جماعت تنها اگر بین دو نماز ۵ دقیقه را به تفسیر قرآن بپردازند خیلی می‌توانند راهگشا شوند. در همین راستا ترجمه قرآن به همت سازمان تبلیغات انجام دادیم که ۵ بار آن را ویراستاری کردم.
در ادامه این مراسم از ابوالفضل بهرام پور به عنوان مفسر قرآنی و سیدمحمدجواد موسوی درچه ای به پاس تلاوت قرآن و برپایی بیش از هزار جلسه قرآنی تجلیل به عمل آمد.
همچنین از آثار جدید این استاد تفسیر رونمایی شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7