کد خبر: 20636| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۹ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۶

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی قرض‌الحسنه با مبلغان حوزه علمیه است، افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متأسفانه هنوز آن‌گونه که شایسته است، این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.
آیت الله اعرافی در دیدار با دکتر سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت همراه در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه قرض‌الحسنه در اسلام پرداخت و گفت: قرآن کریم درباره قرض‌الحسنه می‌فرماید «مَنْ ذَا الَّذِیْ یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا» که این تعبیر اوج تعبیراتی است که خدای متعال به خودش نسبت می‌دهد.
*در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه همراه بانک خواهیم بود
آیت‌الله اعرافی به تمجید از فعالیت‌ها و برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت و گفت: حرکت این بانک در مسیر بسط و توسعه سنت الهی قرض‌الحسنه است و اینکه بانکی به‌صورت کامل در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند، شایسته تقدیر است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی داخلی قرض‌الحسنه با مبلغان حوزه علمیه است، افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متأسفانه هنوز آن‌گونه که شایسته است، این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.
مدیر حوزه‌های علمیه، برخورداری پیوست بین‌المللی برای فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: فرهنگ قرض‌الحسنه در دنیای امروز به‌ نوعی ناشناخته است و لازم است شما نیز در فعالیت‌هایتان پیوست بین‌المللی برای کارهایتان داشته باشید.
آیت‌الله اعرافی افزود: انتظارات از انقلاب اسلامی امروز زیاد است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگوی موفق قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند و با کشورهای اسلامی تعامل کرده و با شبکه‌سازی درست و منطقی با این کشورها فعالیت‌های زیادی انجام دهد.
*تسهیلات قرض‌الحسنه گره‌گشای کسب‌وکارهای خُرد
امام جمعه قم با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه برکات فراوانی دارد، تأکید کرد: با افزایش و سوق دادن منابع بانکی به سمت کسب‌وکارهای خُرد باب اشتغالزایی فراوانی باز می‌شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه در معرفی و تبلیغ فرهنگ قرض‌الحسنه و حمایت از پیوست‌های بین‌المللی همراه بانک خواهیم بود، افزود: از امور آشکار و بیّن دین ما ارزش و سفارش مسئله قرض‌الحسنه و نقشی است که در گره‌گشایی از مشکلات مردم ایفا می‌کند.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7