کد خبر: 20452| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۸ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۶۵

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: نهضت تبیین و جهاد تبیین مأموریت کنونی ما است و در این راستا باید خالصانه و با تمام توان و معطوف به رصد حرکت دشمن مبارزه کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در مراسم اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره «قرآن و عترت دانشگاهیان» با اشاره به مصادف شدن شهادت امام صادق(ع) با این مراسم اظهار کرد: در آموزه‌های دین قرآن و عترت، دو راهنمای نجات بشر هستند و هردوی این راهنماها از ما جامعیت در دینداری را خواسته اند. تاجایی که از آخرین توصیه‌های امام صادق(ع) به شیعیان این بود که فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نخواهد رسید. و در توجه دادن به نظام اجتماعی اسلام تن دادن به حکومت و قضاوت ظالمان را در حد شرک به خداوند شمرده‌اند.
وی با تاکید بر لزوم پیوند میان عبادات با ایجاد زمینه برای تعالی جامعه افزود: همگی باید توجه کنیم که نظام قرآن و روایت، جامعیتی دارد که موجب می‌شود هرگونه توجه صرف به مسائل عبادی هنگامی که بدون دغدغه جامعه اسلامی و رشد تعالی آن باشد، ناقص محسوب شود؛ به همین دلیل است که قرآن نیز در سوره فتح آیه ۲۹ یاران پیامبر را در بعد اجتماعی سخت‌گیران به کافران و دشمنان اسلام و مهربان در میان خود توصیف می‌کند و در بعد فردی آنان را اهل عبادت و خضوع و خشوع در برابر خدا می‌داند. قرآنیان باید مراقب بوده تا در کنار مسائل عبادی، دغدغه جامعه و هم‌نوعان خود را نیز داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی تشریح کرد: اهل قرآن باید آموزه‌های قرآن را در خود متجلی و عطر قرآن باید جامعه را معطر کند، اگر در محیطی هستید و نتوانسته‌ایم با به کارگیری اثر قرآن محیط را روشن کنیم باید تأمل کرده تا ببینیم مشکل کجاست؟ امروز بزرگترین و پراستقبال‌ترین مجموعه فعالیت‌ها و جشنواره های دانشجویی، فعالیت‌های قرآنی است ؛ این دانشجویان باید محیط پیرامون خود را نورانی کنند و اگر غیر از این بود یعنی کم کاری کردیم.
وی به تلاش دشمن برای ارائه تصویری وارونه، نادرست و دروغین و روایت غلط از جامعه ایرانی پرداخت و اظهار کرد: نهضت تبیین و جهاد تبیین مأموریت کنونی ما است و در این راستا باید خالصانه و با تمام توان و معطوف به رصد حرکت دشمن مبارزه کرد لذا باید در میدان عملیات ارائه تصویری درست از جامعه‌مان و و آگاهی بخشی برای مردم حضور فعال داشته باشیم و در این میان هر فردی به اندازه خودش سهمش را ایفا کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان از تمامی عوامل اجرایی این برنامه و برگزیدگان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم که در مأنوس شدن با قرآن،، تطهیر وجودی پیدا کنیم چرا که فرد صالح، شایستگی مصلح بودن را دارد؛ شما عزیزان که خداوند به شما عنایت قرآنی داشته وظیفه بزرگی نسبت به محیط خودتان دارید.

منبع: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7