کد خبر: 20218| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۳

آیت‌الله «اعرافی» با بیان این که دشمنان نظام اسلامی به دنبال تفرقه‌افکنی بین جامعه اسلامی است، گفت: دشمن در همه رسانه‌ها به شدت در حال زیر سوال بردن دستاورد‌های انقلاب است.
آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز (شنبه) در جمع روحانیون این شهرستان با اشاره به هجمه شدید دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: تلاش شبانه روزی در فضای مجازی برای تطهیر آمریکا و نظام شاهنشاهی و زیر سوال بردن دستاورد‌های انقلاب، نمونه‌ای از این هجمه به شمار می‌آید.
وی افزود: چند هزار منافق مزدور نیز در ۲۰۰ رسانه تلویزیونی و رادیویی به صورت مستمر در حال تولید محتوا و سم پراکنی هستند و زمینه نفوذ و مشکل آفرینی اقتصادی برای مردم را فراهم می‌کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: این مسائل سبب می‌شود خانواده‌ای که در سختی بسر برده و مریض و بیکار دارد و نمی‌تواند غذای شب خود را تامین کند، چشم خود را بر هزاران امتیاز انقلاب بسته و تحت تاثیر تغذیه مسموم فکری قرار می‌گیرد.
اعرافی نسبت به انبساطی بودن بودجه ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: بخش اعظم بودجه باید صرف تسهیلات شده و در کار‌های بنیادی و اشتغال و تولید و کاهش گرفتاری‌های روزمره مردم صرف شود و امیدواریم در کار‌های سطحی استفاده نشده و هدر نرود.
عضو مجلس خبرگان رهبری از فرزندآوری و افزایش جمعیت به عنوان یکی از اولویت‌های نظام یاد کرد و ادامه داد: دولت در تبصره قانون جمعیت، بودجه ۱۴ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته و بر اساس آن، شهر‌هایی که رشد جمعیت کمتر از ۲.۵ درصد دارند از امتیازات بیشتری در این طرح برخوردار خواهند شد.
امام جمعه میبد، مدیریت مهاجرین، افزایش ازدواج، استقرار روحانیان در صنایع بالای ۲۰۰ نفر، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و مساجد و محلات را از اولویت‌های این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: اولین قانون عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به ادارات است و فرماندار ماموریت دارد حد نصاب قانون عفاف و حجاب در ادارات رعایت شود.
اعرافی توجه به مباحث قرآنی و ساخت پارک بانوان را یادآور شد و گفت: شهرداری موظف شده برای جلوگیری از برخی آسیب‌های حوزه بانوان و حل مشکل دوچرخه سواری در سطح شهر، پارک ویژه بانوان احداث کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: ایران اسلامی در حال حاضر به جهاد کار و تلاش و گره گشایی و جهاد روشنگری نیاز دارد. بخشی از وظیفه ارتقای کشور و حل مشکلات برعهده مردم و سرمایه گذاران و بخشی نیز بر عهده دولتمردان است.
وی تأکید کرد: همه سوال‌های نهان در ذهن نسل جوان باید استخراج و از سوی روحانیون و فعالان فرهنگی جواب داده شود و روحانیون هم نقدپذیر بوده و با هنرمندی به مطالبه حل مشکلات بپردازند.
امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت بازسازی فضای فرهنگی و اجتماعی پس از کرونا گفت: موج گرانی، کرونا و تبلیغات مسموم دشمن در فضای مجازی، تغییرات اساسی را در فضای فرهنگی ایجاد کرده و باید مساجد به جایگاه اصلی خود گشته و روحانیت که پرچمدار مساجد است روح ونشاط معنوی را به مساجد برگرداند.
اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت از نظر روحی باید آماده هرگونه تحقیر، طعنه، فشار و سختی تا شهادت باشد و هرکس این ویژگی را ندارد، از این جرگه خارج است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7