کد خبر: 18380| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۸۵۶

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: تقویت خلاقیت‌های دانشی برای پیشرفت علمی و فناوری با نگاه دستیابی به شاخص‌های تمدن‌ نوین اسلامی، مسیری روشن برای فرزندان این سرزمین است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام به شرح ذیل است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
فرزندان عزیزم، آینده سازان ایران زمین
معلمین، اساتید و مدیران محترم


شروع سال تحصیلی جدید که نوید بخش طلیعه روشن برای ایران اسلامی است را تبریک می‌گویم. امیدوارم به برکت اربعین حسینی که نماد بازگشت به سوی حق و نویدبخش فرهنگ مقاومت در راه استقرار جامعه اسلامی است، دانش آموزان و دانشجویان این سرزمین در پناه سالار شهیدان باشند و با تحصیل علم و دانش و با همت معلمان و اساتید بزرگوار که به فرموده معمار بزرگ انقلاب کار انبیا را انجام می‌دهند، راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموار نمایند و بتوانند فارغ التحصیلانی تربیت کنند که به فرموده مقام معظم رهبری پرچم تمدّن نوین اسلامی را به اهتزار در بیاورند.
ایران اسلامی نیازمند جوانان و نوجوانانی منظم، تلاش‌گر، شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام در کارهای مفید و موثر، خودباور و برخوردار از ظرفیت کار جمعی است. تقویت کیفیت زندگی، احیای ارزش‌های اسلامی، تقویت اخلاق اسلامی، ارتقای کرامت انسانی، نظم و مسئولیت اجتماعی و صیانت از محیط زیست و تقویت خلاقیت‌های دانشی برای پیشرفت علمی و فناوری با نگاه دستیابی به شاخص‌های تمدن‌ نوین اسلامی، مسیری روشن برای فرزندان این سرزمین است که با همت والای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و اولیا امری شدنی و دست یافتنی است.
البته اینها همه در گرو داشتن نظام آموزشی با ثبات و پیشرو و تلاش و همت مستمر و انقلابی است. اهتمام ویژه به اجرای دقیق، کامل و برنامه‌ریزی شده اسناد کلان علم و آموزش کشور به خصوص «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «نقشه جامع علمی کشور» و «سند دانشگاه اسلامی» چراغ راه تحول نظام آموزشی برای رسیدن به پیشرفت جامع و استقرار جامعه اسلامی است.
فضای همکاری، همدلی، صمیمیت و حمایت از یکدیگر لازمه هر نوع موفقیت در فضای علمی است. رعایت اخلاق اسلامی، داشتن زبان و رفتار مهربان و دلسوزانه، رعایت کرامت انسانی و قدم گذاشتن در مسیر حل مشکلات اجتماعی و تلاش برای پیشرفت ایران اسلامی در مسیر ترسیم شده حکیم انقلاب اسلامی و رهبری فاخر جمهوری اسلامی ایران، رمز موفقیت در این مسیر است.
 
سعیدرضا عاملی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
3 مهر 1400

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7